هفته بسیج گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران 30 آبان 1403

توضیحات معاون وزیر در مورد برندسازی جایگاه‌داران سوخت

مزایای برند جایگاه‌های سوخت برای مردم چیست؟

کیفیت بنزین یک مساله است و مساله‌ی سرویس‌دهی نیز موضوعی جداگانه است در صورتی که برندسازی در جایگاه‌ها ایجاد شود رقابت به وجود می‌آید و این امر رضایت مشتری را افزایش می‌دهد

21 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1210
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طرح برندسازی جایگاه‌های سوخت طرحی است که در ماه‌های پایانی سال گذشته مطرح شد و در هفته‌های قبل وزیر نفت آیین‌نامه‌ای برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند ابلاغ کرد، با این حال هنوز اشکالاتی به نحوه برندسازی در ایران به عنوان کشوری که کیفیت بنزین در آن را وزارت نفت تعیین می‌کند وارد می‌شود.

تفاوت برندسازی در ایران نسبت به دیگر کشورهایی که بنزین در جایگاه‌های مختلف تحت عنوان برندهای مختلف توزیع می‌شود، این است که بنزین در ایران تحت هر برند یا نام جایگاهی که توزیع شود در نهایت از یک کیفیت یکسان برخوردار است.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره‌ی اشکالات مطروحه نسبت به برندسازی جایگاه‌ها گفت: هر روشی یا طرحی چالش‌های خود را دارد مخصوصا برای کسانی که تاکنون به روش اتحادیه‌ای فعالیت می‌کردند. تجمیع و رفتن زیر نام برند سخت است.

عباس کاظمی در این باره اظهار کرد: کیفیت بنزین یک مساله است و مساله‌ی سرویس‌دهی نیز موضوعی جداگانه است در صورتی که برندسازی در جایگاه‌ها ایجاد شود رقابت به وجود می‌آید و این امر رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در این صورت برندها نظارت بیشتری در توزیع و کیفیت خدمات در جایگاه‌های مربوط به خود اعمال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به گلایه مشتریان بنزین از کمیت و کیفیت بنزینی که در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی ارائه می شود، گفت: اگر برند باشد خود برند مسوولیت این کمیت و کیفیت را برعهده می‌گیرد.

کاظمی درباره‌ی مزایای برندسازی برای جایگاه داران عنوان کرد: جایگاه‌داران نیز هزینه خدماتی را که ارائه می‌دهند می‌توانند از مشتری بگیرند و در قبال ارائه‌ی سرویس متنوع، هزینه‌های متنوع دریافت کنند که در این زمینه مشتریان نیز رضایت خواهند داشت.

وی ادامه داد: تعیین این خدمات و هزینه آنها بسته به ابتکار جایگاه‌دار برای جذب مشتری است، مثلا برخی جایگاه‌داران می‌توانند سرویس‌های رایگانی را مانند تنظیم باد لاستیک به مشتریان ارائه دهند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ما در مورد این خدمات تکلیفی را تعیین نمی‌کنیم .

در همین رابطه