رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان

فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌ها راه میانبر رفع موانع است

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان، در رویداد کارآفرینی فاراتون گفت: راه پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و به کاربردن تکنولوژی های نوین می‌گذرد.

23 بهمن 1396
کد خبر : 12194
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: فعالیت هایی از نوع استارت آپ ها راه میانبری برای رفع موانع و مشکلات توسعه کسب و کار است و اتاق کرمان با درک ضرورت پرداختن به اینگونه فعالیت ها در مسیر کمک به توسعه آنها گام برمی دارد.

سیدمهدی طبیب زاده در رویداد کارآفرینی فاراتون افزود: راه پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و به کاربردن تکنولوژی های نوین می گذرد زیرا دیگر نمی توان با تکیه بر روش های سنتی و منابع زیرزمینی به رقابت پرداخت. وی ادامه داد: با انجام فعالیت هایی مانند نوآوردگاه ها و استارت آپ ها، قصد داریم هر واقعیتی، از زیست بوم و اکوسیستم خود رشد پیدا کند و نتیجه آن قابل لمس باشد.

طبیب زاده، اظهار کرد: اتاق کرمان قصد دارد با کمک گرفتن از مشاوران بین المللی فعال، اکوسیستمی برای همه بازیگران و ذینفعان این حوزه فراهم کند تا بتوان استان را از نظر تکنولوژیک رشد داد و برای هر مجموعه‌ای نقش تعیین کرد. وی تصریح کرد: در این مسیر تاکید ما بر استفاده از نیروهای بومی در کنار تجربیات این مشاوران بین المللی است زیرا معتقدیم جوانان ما درک صحیح تری از فضای کسب و کار استان دارند.

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه ایجاد مرکز شتاب‌دهنده ایده‌ها و راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه برای حمایت از این مجموعه ها را در دستور کار داریم، گفت: برای آشنایی مجموعه های کشاورزی، واحدهای صنعتی و فعالان و کنشگران اقتصادی با این مباحث باید تلاش کرد تا از هوش، تجربه و توان جوانان در این مجموعه ها بیش از گذشته استفاده شود. طبیب زاده، با تاکید بر اینکه برای ماندن جوانان کرمانی در استان تلاش خواهیم کرد، بیان کرد: ایجاد 150 هزار شغل به عنوان نیاز فعلی استان، از روش های معمولی امکان پذیر نیست و معتقدیم باید تعدادی کارآفرین را شناسایی کرد تا بتوانند برای افراد زیادی شغل ایجاد کنند. وی تاکید کرد: باید موانع توسعه کارآفرینی را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کرد تا عقب ماندگی تکنولوژی جبران شود. وی افزود: عاقلانه ترین کار درک صحیح از واقعیت ها و توانمندی ها و همچنین حمایت از تشکل ها و فعالیت های مرتبط با کارآفرینی است.

در ادامه برگزاری این رویداد رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان با بیان اینکه گردشگری به عنوان صنعت هزاره سوم به دلایل متعددی مورد توجه همه برنامه ریزان و اقتصاددانان در سطح دنیاست، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال ارزان، سریع، پایدار و آسان در صنعت گردشگری قابل مقایسه با ایجاد شغل در صنعت، کشاورزی و سایر حوزه ها نیست. مهدی سیاوشی، افزود: درآمدزایی و توزیع درآمد در سطح جامعه یکی از مزایای صنعت گردشگری است و عده‌ای معتقدند حضور یک گردشگر خارجی به مدت یک هفته در کشور، معادل فروش 40 بشکه نفت ارزآوری دارد.

وی با بیان اینکه در کنار گردشگری، بخش وسیعی از مشاغل دیگر نیز فعال می شوند و این کمک به تحقق اهداف ایجاد شغل است، بیان کرد: پیش بینی می شود در سال های آینده با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت ها، افراد فقط با هدف گردشگری از خانه های خود بیرون می آیند و این خود تاکید بر اهمیت گردشگری است. سیاوشی، با بیان اینکه ایران در صنعت گردشگری در بین کشورهای منطقه جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: اولویت فعالیت ها در استان کرمان مربوط به گردشگری است زیرا وجود 5 اثر ثبت جهانی، کویر لوت و آفتاب کم نظیر، بناها و جاذبه هایی از همه دوران تاریخ و... اهمیت و جایگاه گردشگری را در توسعه استان نشان می دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان چند پیشنهاد را به فعالان حوزه های استارت آپ ها ارائه داد و گفت: مسائل مالی و تغییر پول ارزی گردشگران و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد یکی از درگیری های مهم آنهاست که تاکنون پیشنهاد قابل توجهی برای حل این مشکل مطرح نشده است. وی در ادامه به راه اندازی خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری و استقبال گردشگران خارجی از آنها اشاره کرد و افزود: روستاییان نحوه جذب و برخورد با گردشگر، چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن اوقات آنها و فروش صنایع دستی منطقه به آنها را نمی دانند که جوانان کارآفرین و فعال می توانند برنامه و مدلی برای فعال کردن اقتصاد این بوم گردی ها تدوین و اجرا کنند. سیاوشی، ارایه آموزش به بخش ها و صنوف مختلف مرتبط با گردشگری و همچنین معرفی، عرضه و فروش صحیح صنایع دستی را نیز از حوزه هایی عنوان کرد که پرداختن به آنها توسط جوانان ضروری است.

موضوعات :
در همین رابطه