رادیو مجازی اتاق ایران ۲ دی 1403

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد

بهبود کسب‌وکارهای روستایی با استارت‌آپ‌های گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران معتقد است بهره‌گیری صحیح از استارت‌آپ‌ها در صنعت گردشگری، موجب افزایش میزان سرمایه گذاری و بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها می‌شود.

23 بهمن 1396 - 19:29
کد خبر : 12204
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به برنامه ششم بر حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان تاکید بسیاری کرده است، گفت: براین اساس بهره‌گیری صحیح از استارت‌آپ‌ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری و بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها می‌شود.

احمد اصغری قاجاری، در خصوص اهمیت و نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری در کشورمان، اظهار داشت: همه کارشناسان اعتقاد دارند استارت‌آپ‌ها در آینده عرصه اقتصاد ایران اسلامی نقش بسیار کلیدی دارند زیرا رشد روزافزون کسب و کارهای جدید و نوپا، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بدنه اقتصاد کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده توسط دیده بان جهانی کارآفرینی در سال 2016 ایران اسلامی از میان 130 کشور، رتبه 85 را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بر این اساس می‌توان اذعان کرد که توسعه‌یافتگی استارت‌آپ‌ها در کشورمان روند کشورهایی مانند چین را طی کرده است.

وی تصریح کرد: خوشخبتانه با نگاه مثبتی که به حوزه استارت‌آپ‌ها وجود داشته، کشورمان توانسته از اقتصاد نفتی تا حدودی فاصله بگیرد و در حال حاضر بیش از 2700 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که 70 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده‌اند.

اصغری قاجاری با اشاره به اینکه کارشناسان پیش بینی می‌کنند اگر رشد صعودی ادامه یابد، تا پایان سال جاری 220 هزار نفر دیگر نیز وارد بازار کار خواهند شد، ادامه داد: باید یادآور شد که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات در سال 95، 1297استارت‌آپ پیرامون هسته فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است که میانگین هر استارت‌آپ توانسته 7 نفر نیروی متخصص را به طور مستمر مشغول به کار کند که امری قابل تأمل است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعتقاد دارد بهره گیری صحیح از استارت‌آپ‌ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، استفاده از نیروی خلاق، بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها و غیره می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در تلاش است تا زمینه شکل گیری استارت‌آپ‌ها در صنعت گردشگری را بیش از گذشته فراهم کند از این رو در نشست‌های تخصصی خود توانسته 8 ایده برتر را به فعالان بخش خصوصی معرفی کند، عنوان کرد: بانک اطلاعات گردشگری (بزنیم بیرون)، واقعیت مجازی، گردشگری سلامت آریا و غیره از جمله ایده‌هایی بودند که با ابتکار جدید در حوزه گردشگری به متخصصان معرفی شدند.

اصغری قاجاری با اشاره به اینکه کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها آنقدر اهمیت یافته که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس در ماده 24 برنامه ششم توسعه دولت مکلف است با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا پایان اجرای قانون برنامه، تمهیدات قانونی لازم را جهت دستیابی سهم تعاون در اقتصاد به بیست و پنج درصد (25%)، با رویکرد کارآفرینی، اشتغالزایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش‌بنیان به‌عمل آورد که این مهم می‌تواند در حوزه صنعت گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

در همین رابطه