رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در آئین تجلیل از صادرکننده نمونه استان

لازمه توسعه صادرات ورود به سازمان تجارت جهانی است

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه معتقد است لازمه صادرات سلامت بودن و استاندارهای بین المللی است. برای توسعه صادرات ورود به سازمان تجارت جهانی ضروری است.

05 اسفند 1396
کد خبر : 12371
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در آئین تجلیل از صادرکننده نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ استان گفت: لازمه صادرات سلامت بودن و استاندارهای بین المللی است. برای توسعه صادرات باید به سازمان تجارت جهانی ورود پیدا کنیم.

حسن انتظار با بیان این که صادرات اشتغال ایجاد کرده و روابط بین المللی را افزایش می دهد، افزود: مبحث صادرات و چالش ها و فرصت های پیش رو هر ساله مورد بحث قرار می گیرد. زمانی که تولید چند برابر مصرف است باید صادرات داشته باشیم.

انتظار تصریح کرد: برای صادرات موفق باید حداقل زیرساخت ها درست شود. با وجود تعطیلات بسیار در هفته نمی توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم. در امر صادرات ۲۰ دستگاه وجود دارد که سیاست های آنها هماهنگ نیست و باعث لطمه به این امر می شود.

وی بیان کرد: پول های واریزی باید در عرض یک دقیقه در حساب باشد ولی بیش از چند ساعت طول می کشد. هر چه تعداد و تنوع کالا کمتر شود فرصت رقابت نیز کمتر می شود، لذا باید تنوع و تعداد را افزایش دهیم.

رئیس اتاق ارومیه با بیان این که پتانسیل کشور ایران بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم، اظهار کرد: پایین بودن صادرات دانش محور از مشکلات عمده صادرات کشور است. پایین بودن ارزش صادرات و بالا بودن ارزش واردات مشکل اصلی اقتصاد است.

وی عنوان کرد: نبود سوئیفت بانکی، نبود جاده و گرمکات، مشکلات صادرات را بیشتر می کند. اقتصاد تعارف نمی پذیرد، با ۱۸ درصد بهره بانکی مگر می شود تولید و صادرات کرد؟ ما تحریم بودیم و هستیم. حداقل خودمان، خودمان را تحریم نکنیم. بیمه، دارایی و مالیات سرعت گیری است که در اقتصاد مشکل ایجاد می کند.

انتظار گفت: از دولت انتظار داریم از بخش خصوصی حمایت کرده و آدرس و سیگنال درست را انتقال دهد. اقتصاد یک علم و یک تخصص است یا باید بدانیم یا باید یاد بگیریم.

وی در پایان نیز به جهش ۳۰۰ درصدی صادرات سیب در سال جاری اشاره کرد.

موضوعات :
در همین رابطه