رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

با حضور مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران برگزار شد

دیروز پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران برگزار شد و امروز در ادامه برگزاری این نشست، قرار است با حضور وزیر نیروی ایران و وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، اسناد توافق شده بین دو کشور به امضای نهایی برسد.

08 اسفند 1396
کد خبر : 12431
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دیروز پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران برگزار شد و کمیته‌های مشترک به رایزنی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف پرداختند.

همچنین در چارچوب این نشست، نمایندگان هر دو کشور بر اهمیت عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا تأکید و اظهار کردند: عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا درنهایت می‌تواند به حضور ایران در این اتحادیه نیز کمک کند و ایران باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

حمیدرضا تشیعی، رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو به‌عنوان رئیس هیات ایرانی در این نشست، گفت: با توجه به کیفیت توافقاتی که در کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران پیگیری می‌شود،، 5 کمیته کاری تشکیل شده است که مذاکرات کارشناسی‌تر انجام شود، ضمن اینکه برای هر کمیته نیز یک مسئول ایرانی و یک مسئول ارمنی تعیین شده تا بندهای موردتوافق را به امضا برسانند.

تشیعی تصریح کرد: این 5 کمیته عبارت‌اند از کمیته انرژی، آب و محیط زیست، کمیته علمی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، کمیته تجاری، صنعتی، سرمایه‌گذاری، بانکی و مالی، کمیته حمل‌ونقل، ارتباطات، کشاورزی و همکاری‌های امنیتی و استانی و همچنین کمیته تدوین اسناد که هر یک در حوزه تخصصی خود به بررسی بندهای موردتوافق می‌پردازند.

رئیس هیات ایرانی حاضر در کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران اظهار کرد: نگاهی به تاریخچه و سوابق همکاری‌های دو کشور و همچنین برگزاری منظم کمیسیون‌های مشترک، نشانه علاقه‌مندی دو کشور برای همکاری است و این اتفاق حاصل پیوند و روابط عمیق دو کشور دوست و همسایه بوده است.

تشیعی با تأکید بر اینکه توافقات انجام شده بین دو کشور باید دارای مکانیسم اجرایی باشند، گفت: در صورت نیاز برای اجرای توافقات دوجانبه، کمیته‌های مشترک تشکیل می‌شود.

او همچنین خواستار شد: توافقات دارای زمان‌بندی مشخص باشد که بتوان پیشرفت آنها را ا اجلاس بعدی برآورد کرد و همچنین سررسید مشخصی برای اجرا داشته باشند.

رئیس هیات ایرانی حاضر در کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ارمنستان- ایران در پایان خاطر نشان کرد: امروز عصر با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیروی کشورمان و مانوکیان، وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، اسناد توافق شده در این کمیسیون امضا خواهد شد.

در همین رابطه