رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

هیات اقتصادی لرستان و قم از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کرد

جمعی از فعالان اقتصادی استان های لرستان و قم با هماهنگی اتاق مشترک ایران و عمان طی سفر به عمان، از از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کردند.

08 اسفند 1396
کد خبر : 12447
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جمعی از فعالان اقتصادی استان های لرستان و قم با هماهنگی اتاق مشترک ایران و عمان طی سفر به عمان، از از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کردند.

در این بازدید مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد صحار زیرساخت های فراهم شده در این منطقه و تسهیلات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و همچنین فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کردند .

محسن ضرابی با اشاره به سفر فعالان اقتصادی ایران به عمان گفت: «صحار از نظر زیرساختی بندری کامل و منطقه آزاد آن نیز یک قطب صنعتی و تجاری مهم به شمار می‌رود که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. براساس پیگیری‌های اتاق مشترک در دو سال اخیر و توافقات انجام شده با منطقه آزاد صحار، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ۱۰۰ درصد سهام ایرانی و معاف از مالیات شرکت تجاری خود را در منطقه آزاد صحار ثبت کرده و از طریق سیستم بانکی و با گشایش اعتبار اسنادی واردات و صادرات خود را بدون‌ ریسک و با هزینه بسیار کم انجام دهند.»

در سفر فعالان اقتصادی ایرانی به عمان، حسین سلاح‌ورزی نایب رییس اتاق ایران و رئیس اتاق خرم‌آباد و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس از لرستان و قم حضور دارند. هیات ایرانی در ادامه سفر خود به عمان، ضمن انجام مذاکرات رودر رو با فعالان اقتصادی، با مسئولان بانکی عمانی، رئیس اتاق بازرگانی عمان و همچنین سفیر ایران در مسقط نیز دیدار خواهد کرد.

در همین رابطه