رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بازرگانی عمان در دیدار با هیات تجاری ایران

عمانی‌ها در پی توسعه تجارت با ایران

هیات اقتصادی اتاق های لرستان و قم که به عمان سفر کرده، امروز با حضور در اتاق عمان در جلسات رو در رو شرکت کردند.

10 اسفند 1396
کد خبر : 12466
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اقتصادی اتاق های لرستان و قم که به عمان سفر کرده، امروز با حضور در اتاق عمان در جلسات رو در رو شرکت کردند.

۸۰ تاجر و بازرگان عمانی با حضور در اتاق عمان از هیئت اقتصادی کشورمان در این اتاق استقبال و در خصوص زمینه‌های کاری با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

پیش از آغاز جلسات رو در رو نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی با اشاره به حسن روابط سیاسی دو کشور گفت اتاق عمان با ۳۴۴هزار عضو و ۱۵کمیته تخصصی در صدد توسعه روابط خود با اتاق های ایرانی است.

وی با تشکر از همکاری نزدیک اتاق مشترک ایران و عمان با این اتاق، عضویت عمان در شورای خلیج فارس و ارتباط با کشورهای آفریقایی و عربی و آمریکا در قالب تفاهم نامه FTA را از مزیت‌هایی برشمرده که سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی می‌توانند برای ارتباط با دنیا از آن بهره‌مند شود.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق لرستان، در این جلسه  با اشاره به زمینه های اقتصادی برای همکاری های دوجانبه، بر ضرورت همکاری اتاق های دو کشور تاکید کرد.

سلاح ورزی ضمن خرسندی از دیدار با راشد المسلحی، نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان و همچنین محمد باقر سلیمان، رئیس اتاق مشترک عمان و ایران و استقبال تجار عمانی در جلسات رو در رو با فعالان اقتصادی ایرانی اتاق های لرستان و قم گفت: آمادگی داریم در زمینه تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و دارویی و مواد معدنی ارتباط بیشتری بین  تجار دو کشور برقرار کنیم.

 عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عمان نیز در حاشیه برگزاری جلسات رو در رو به خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران گفت: ارتباط خوب اتاق مشترک ایران و عمان  با اتاق بازرگانی عمان از نکات مورد توجه عمانی ها است؛ عمان دارای موقعیت مناسبی برای ارسال محصولات ایرانی به بازارهای جهانی است.

حمیدرضا صالحی گفت: در کنار صادرات مجدد، توسعه همکاری باتجار و سرمایه گذاران عمانی در زمینه تولید ماهیان خاویاری و کشت و فرآوری زیتون و انتقال گاز و برق به عمان، در جلسه با مسئولان اتاق عمان مطرح و بررسی شد و مورد استقبال طرف عمانی قرار گرفت.

آقاجانی عضو هیات رئیسه اتاق قم نیز با اشاره به همکاری های مشترک میان تجار ایرانی و عمانی گفت: در بندر و منطقه آزاد صحار امکانات و شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد اما متاسفانه در جبل علی با مشکلاتی از جمله مشکلات بانکی مواجه هستیم که باعث دلسردی سرمایه‌گذاران ایرانی شده که امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

 آقاجانی گفت اتاق قم  با ۷۰۰ عضو فعال بسیارمورد توجه تجار عمانی قرار گرفته که امیدواریم  شاهد نتایج مثبت حاصل از این سفر باشیم و با برنامه ریزی مناسب بتوانیم از آن بهره لازم را ببریم.

امنیت بالای سرمایه‌گذاری در عمان

هیات تجاری ایران در ادامه سفر خود به عمان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 در این دیدار حجت الاسلام نوری شاهرودی بااشاره به ثبات اقتصادی در عمان گفت: این کشور از امنیت بالای داخلی و سرمایه گذاری برخوردار است.

 وی با تشکر از اقدامات انجام شده از سوی اتاق مشترک ایران و عمان در زمینه تسهیل تجارت گفت: با رایزنی‌های انجام شده، بندر سویق برای پهلوگیری کشتی های باری کوچک ایرانی در عمان در نظر گرفته شده است.

سفیر ایران برقراری دو خط هوایی را از دیگر زمینه‌های ارتباط بیشتر دو کشور عنوان کرد و گفت: عمانی ها در زمینه شیلات، کشاورزی، ساخت راه و امور زیربنایی منتظر کمک ایرانی ها هستند.

 نوری شاهرودی گردشگری سلامت را از دیگر زمینه های ارتباطی دو کشور دانست که می‌تواند توسعه پیدا کند.

در همین رابطه