رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

ایران در کمیته رتبه‌بندی تجاری اکو پیشنهاد داد

ضرورت تاسیس آژانس رتبه‌بندی تجاری در اتاق بازرگانی و صنعت اکو

ایران در کمیته رتبه بندی تجاری اکو پیشنهادی در خصوص تاسیس یک آژانس رتبه بندی تجاری در اکو ارائه کرد که به صورت در لحظه و واقعی بتواند اطلاعات شرکت های هر کشور را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.

13 اسفند 1396
کد خبر : 12526
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پیشنهاد ایران برای تاسیس یک آژانس رتبه‌بندی تجاری در میان اعضای  اتاق بازرگانی و صنعت اکو در نشست کمیته کمیته رتبه بندی تجاری مطرح شد.

عطایی نماینده ایران در کمیته رتبه بندی تجاری اکو در این نشست که در اتاق بازرگانیف صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد طی سخنانی به لزوم وجود یک پلتفرم مناسب برای ارزیابی شرکت های هر کشور تاکید کرد.

وی گفت: معرفی یک آژانس رتبه بندی تجاری که به صورت در لحظه و واقعی بتواند اطلاعات شرکت های هر کشور را در اختیار دیگر کشورها بگذارد، می تواند بستری برای تبادل اطلاعات کشورهای عضو با یکدیگر باشد.

از آنجا که این پیشنهاد ابتدا از سوی ترکیه با مخالفت رو به رو شد محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران در تشریح ضرورت تاسیس این آژانس تصریح کرد: هدف از راه اندازی آژانس رتبه بندی، ارزیابی شرکت های مختلف در اکو نیست؛ بلکه هدف آن معرفی یک سری معیارها و شیوه‌های عملی ند که این معیار بین تمام کشورها مشترک باشد و از این طریق بتوانیم به شیوه مشترکی برای ارزیابی شرکت ها در کشورهای عضو دست یابیم.

تصمیم گیری درباره این پیشنهاد به جلسات آتی کمیته رتبه بندی تجاری اکو موکول شد.

 

در همین رابطه