رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق زنجان عنوان کرد

حضور اتاق زنجان در 201 جلسه استانی و ملی در سال 96

بیست و ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد و دستاوردهای اتاق در سال 96 و تدوین نقشه راه بر مبنای اهداف اتاق در سال 97 در محل اتاق زنجان برگزار شد.

14 اسفند 1396
کد خبر : 12527
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق زنجان به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد و دستاوردهای اتاق در سال 96 و تدوین نقشه راه بر مبنای اهداف اتاق در سال 97 در محل اتاق زنجان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در این نشست ضمن ابراز رضایت از همکاری اعضای هیات نمایندگان اتاق، یادآور شد: نتایج بدست آمده امروز در هر حوزه ای نتیجه تلاش، همراهی و همفکری همه اعضا  بوده است و اگر این مهم حفظ شود فردایی پر بارتر و موفق تر را تجربه خواهیم کرد.

غلامحسین جمیلی احساس مسئولیت در هر جایگاهی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: انجام وظایف تبیین شده در هر حوزه ای توسط مسئولین آن حوزه حرکت سازمانی را با رضایت نسبی همراه کرده و وظایف ذاتی آن سازمان را به مطلوب ترین شکل ممکن در مسیر رونق و ترقی هدایت می کند.

جمیلی ضمن ارائه گزارش از عملکرد اتاق زنجان در سال 96 بیان کرد: اتاق زنجان با حضور در 201 جلسه در سطح استانی و ملی توانسته ضمن انتقال مطالبات و نقطه نظرات بخش خصوصی در تصمیمات حوزه های مختلف نیز سهیم باشد.

وی به برخی فعالیت های اتاق از جمله برگزاری دوره های ضروری برای دانش اموختگان، شکل گیری تشکل ها و انجمن های کاربردی و برگزاری جلسات و نشست های مهم با حضور مسئولین استانی و ملی اشاره کرد.

رئیس اتاق زنجان بیان کرد: بر اساس گزارش واحد صدور کارت، امسال شاهد رشد صدور کارت بازرگانی و کارت عضویت در اتاق بوده ایم که نشان از فراگیر شدن مقوله ی تجارت و بازرگانی است. 1140 گواهی مبدا توسط اتاق زنجان در سال 96 صادر شد که این حجم از صدور معادل203  میلیون دلار ارزش صادراتی استان است.

وی ادامه داد: اتاق زنجان در سال 96 موفق به کسب رتبه نخست  در حوزه آموزش در  بین اتاق های سراسر کشور شد که در مقایسه با سایر کلان شهرها و استان ها، این موفقیت از ارزش بالایی برخوردار بوده و حاکی از تلاش و عملکرد کاربردی واحد آموزش اتاق می باشد.

جمیلی واحد امور بین الملل را به عنوان ویترین اتاق عنوان و ابراز کرد: خوشبختانه با حضور در نمایشگاه های متعدد از جمله آرتیجیانای میلان ایتالیا، دموتکش آلمان و عمان و کنیا اقدامات قابل توجهی در معرفی محصولات و حضور در مجامع بین المللی برداشته ایم.

رئیس اتاق زنجان به نقش پزوهش در تحقق اهداف اشاره کرد و افزود: تاسیس برخی انجمن ها از جمله انجمن جوانان، انجمن دانش بنیان، انجمن صادرکنندگان فرش و بسیاری از تشکل های دیگر و همچنین  برپایی اختصاصی جمهوری اسلامی در کربلا و آرتی جیانای ایتالیا در سال آتی در دستور کار قرار دارد.

 مشکلات فعالان اقتصادی در استان عدم اگاهی از قوانین  است

مقدم، نائب رئیس اتاق زنجان نیز در ادامه به اهمیت حضور پر رنگ نمایندگان اتاق در محافل مختلف از جمله هیات های حل اختلاف اشاره و تاکید کرد: از جمله مشکلات فعالان اقتصادی در استان عدم اگاهی از قوانین  است. آگاهی و بهره مندی از بند 3 ماده 244 مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی حق مسلم صاحبان صنایع است که اتاق بازرگانی باید ضمن اطلاع رسانی مفاد این ماده طی برنامه ریزی های پربازده، نمایندگان را نیز جهت حضور در جلسات به فعالان اقتصادی در سال جدید معرفی کند.

کلانتری، نائب رئیس دوم اتاق نیز ضمن اشاره به تجربه حضور در نمایشگاه آرتی جیانا در سال جاری بیان کرد: حضور در جنین نمایشگاه های گسترده ای، دید وسیعی نسبت به بازارهای جهانی به ما می دهد چرا که با آشنایی با محصولات تولید شده در کشورهای مختلف به سهولت می توانیم به ذائقه مردم دنیا و حتی کیفیت محصولات پی ببریم.

حاج علی اکبری، عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان نیز خواستار برگزاری جلسات و نشست های مختلف در راستای بهبود و رسیدگی به مسائل روز شد و عنوان کرد: ارائه گزارش از عملکرد ها و اطلاع رسانی مصوبات هیات رئیسه به اعضای دیگر هیات نمایندگان باید سر لوحه امور قرار گیرد.

ضرغامی، عضو هیات نمایندگان اتاق غفلت از مشکلات را غیرقابل قبول عنوان کرد و افزود: مرتفع ساختن موانع پیش رو جز با همکاری های دلسوزانه محقق نمی شود. از جمله مسئله ای که امروز باید به آن ارج نهیم داشته ها و دستاوردهای خودمان بویژه نیروی انسانی توانمند است.

موضوعات :
در همین رابطه