میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در همایش روز ملی آب

آب، موتور رشد اقتصاد است

صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس معتقد است محور اقتصاد کشور باید توسعه پایدار باشد. این مهم با بهبود مدیریت و مصرف صحیح و بهینه آب و با همکاری و همسویی همه دستگاه های متولی آب اعم از دولتی و خصوصی امکان پذیر است.

16 اسفند 1396
کد خبر : 12592
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش روز ملی آب با هدف بررسی مشکلات و راهکارهای مربوط به آب با حضور محمد حسین شریعتمدار، رئیس مرکز ملی مطالعات و راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران در محل اتاق بندرعباس برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در این همایش گفت: زندگی هر موجود زنده ای به آب وابسته است و آب مایه پایداری محیط زیست و موتور رشد اقتصاد است.

محمدامین صباغی‌زاده اظهار کرد: وضعیت موجود منابع آب و نیاز مبرم کشور به آب، همه مسئولین، اندیشمندان و بهره برداران را بر آن داشته تا نگاهی واقع بینانه به آن داشته و بر مدیریت صحیح حکمرانی آب و استفاده بهینه در بهره برداری از منابع آب و مصارف آن در بخش های کشاورزی، صنعت و مصارف شهری و خانگی اتفاق نظر داشته باشند.

صباغی‌زاده تصریح کرد: اتاق ایران از سال1390 در راستای بهبود فضای کسب و کار، موضوع بحران آب و خشکسالی را با جدیت پیگیری کرده و دستاوردهای خوبی هم داشته است.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: درراستای کاهش بحران موجود، اتاق ایران از سال 94 تاکنون هر ساله همایش بزرگداشت روز ملی آب را با هدف ایجاد فرصت برای تبادل نظر و فضایی برای تعامل آحاد جامعه برگزار می کند.

وی بیان کرد: محور اقتصاد کشور بایستی توسعه پایدار باشد و این مهم با بهبود مدیریت و مصرف صحیح و بهینه آب و با همکاری و همسویی همه دستگاه های متولی آب اعم از دولتی و خصوصی و مشارکت آحاد جامعه امکان پذیر است.

صباغی‌زاده یادآور شد:‌ اتاق بندرعباس بنا به پیشهاد اتاق ایران و با هدف فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهینه آب و اعلام هشدار جدی بحران آب اقدام به تشکیل کمیته تخصصی آب با حضور و همکاری همه دستگاه ها متولی آب استان و به ویژه تشکل های مردم نهاد نموده است. در سال آینده نیز برنامه های آموزشی این کمیته از طریق اجرای طرح های پایلوت، مد نظر قرار داده شده است.

در همین رابطه