رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

برای توسعه اقتصادی البرز از راه گردشگری برنامه داریم

وجود هم‌زمان دو آب‌‌وهوای مختلف و مناطق خاصی مانند اشتهارد و طالقان، مزیت گردشگری را برای توسعه اقتصادی استان البرز به ارمغان آورده است.

27 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1267
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وجود هم‌زمان دو آب‌‌وهوای مختلف و مناطق خاصی مانند اشتهارد و طالقان، مزیت گردشگری را برای توسعه اقتصادی استان البرز به ارمغان آورده است.

مهین بولحسنی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز - عکس: بهاره تقی‌آبادی

«جایگاه بخش خصوصی در استان البرز طی یک سال گذشته نسبت به قبل بسیار بهتر شده است. اتاق البرز بسیار جوان است، ۵ سال از تاسیسش می‌گذرد و دوره دوم هیئت نمایندگان را تجربه کرده است.» مهین بوالحسنی، عضو هیئت نمایندگان اتاق البرز، این‌چنین جایگاه بخش خصوصی را در استان البرز برای «پایگاه خبری اتاق ایران» تشریح می‌کند. 

بر اساس گفته‌های این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، بخش خصوصی البرز توانسته است تعامل خوبی را با دولتی‌ها ایجاد کند. بوالحسنی می‌گوید:«خوشبختانه استاندار البرز جناب آقای طهایی، تعامل خیلی خوبی با اتاق بازرگانی دارند و حتی دادستانی استان، آقای شاه‌کرمی هم تعامل خیلی خوبی با ما دارند. اتاق داوری البرز هم راه‌اندازی شده. اتاق البرز با ریاست جدید توانسته خیلی خوب جایگاه خودش را پیدا کند. ما در بخش خصوصی توانسته‌ایم تعامل خیلی خوبی را با دولتی‌ها برقرار کنیم و ماهی یک‌بار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق البرز برگزار می‌شود.» 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز مزیت‌های گردشگری این استان را چنین توضیح می‌دهد:«کرج دارای دو آب و هواست. هم‌زمان هم کوهستان را داریم هم منطقه دیزین. به فاصله چند کیلومتر اشتهارد را داریم. هم‌چنین نظرآباد و طالقان را. این ویژگی طبیعی هم‌زمانی آب‌وهوای مختلف و مزیت‌های این منطقه‌ها، باعث می‌شود بتوانیم گردشگران زیادی را جذب کنیم.ما در استان البرز مکان‌های دیدنی زیادی داریم. به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا در توسعه اقتصادی، مزیت‌های گردشگری استان را پررنگ کنیم.»

بوالحسنی، نایب رئیس کانون زنان بازرگان در خصوص مزیت‌های صنعتی استان نیز می‌گوید:«ما در البرز ۱۴ شهرک صنعتی داریم. منطقه ویژه اقتصادی پیام را داریم.صنایع کوچک و بزرگ زیادی مثل مپنا و زر ماکارون در این استان هستند، هم‌چنین نزدیکی این استان به پایتخت، عامل مهمی است که موقعیت البرز را خیلی ویژه می‌کند. در کنار این مزیت‌ها، البرز معایبی هم دارد. شلوغی معابر و ترافیک‌های بسیار سنگین، مشکلاتی را برای همه ایجاد کرده است.» 

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در خصوص چالش‌هایی که برای توسعه اقتصادی استان البرز وجود دارد، به وضعیت نیروی کار اشاره می‌کند و می‌گوید:«یکی از مسائلی که در حال پیگیری هستیم اتوبانی است که از کرج به صورت نصفه تا اتوبان همت کشیده شده و رها شده است. مشکلات ما این است که البرز، هتل استان تهران یا به عبارتی خوابگاه استان تهران است. این باعث می‌شود برای مالیات‌ها و نیروی کار مشکلاتی ایجاد شود.»

 

در همین رابطه