رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد

برای حمایت از کالای ایرانی، باید هزینه تولید منطقی شود

رییس اتاق اصناف ایران گفت: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید هزینه های تولید در کشور منطقی شود و روند کاهشی به خود گیرد.

11 فروردین 1397
کد خبر : 12849
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رییس اتاق اصناف ایران گفت: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید هزینه های تولید در کشور منطقی شود و روند کاهشی به خود گیرد.

محمد فاضلی، رئیس اتاق اصناف

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب گفت: حرکت اتاق اصناف همواره در مسیر رشد و بالندگی تولیدات داخلی بوده و در سال پیشرو به مانند گذشته قدم های بلندتری در این عرصه برداشته خواهد شد.

علی فاضلی در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد افزود: مقام معظم رهبری همواره به نقش اقتصاد در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور تاکید دارند. وی در ادامه افزود: هرچند قدم های خوبی در بحث مسائل و موارد اقتصادی در مملکت برداشته شده است اما کافی نیست.

فاضلی تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی در ایران نسبت به سایر حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار عقب تر است از اینرو ضرورت دارد برنامه و سیاست های مناسبی در این عرصه تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرکت در مسیر تولید ملی نیازمند همراهی، همدلی و هم افزایی تمامی ارکان نظام است. رییس اتاق اصناف ایران افزود: تولید ملی زمانی در کشور شکوفا می شود که همه پای کار باشند و از تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان به معنای واقعی حمایت کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بازاریابی داخلی کمتر از بازاریابی خارجی نیست، اظهارداشت: تولید کالا در کشور امروز باید مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف کنندگان، نیاز سنجی بازار و نگاه به مزیت های داخلی باشد.

فاضلی گفت: لازمه تحقق بخشی به شعار سال جاری یعنی حمایت از کالای ایرانی تولید رقابت پذیر و صادرات محور است که برای دستیابی به این مهم باید هزینه های تولید در مملکت منطقی و روند کاهشی به خود گیرد.

وی بابیان اینکه تولید کنندگان داخلی امروز با مشکلات و تنگناهای فراوانی دست به گریبان هستند، یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در کشور باید در جهت کاهش هزینه های تولید و در برابر کیفیت و قیمت کالا، رقابت پذیر و قابل عرضه در بازارهای جهانی باشد.

 

در همین رابطه