رادیو مجازی اتاق ایران - 8 مرداد 1403

در سال 96 انجام شد

گردش مالی بازار مسکن پایتخت در مرز 82هزار میلیارد تومان

وزارت راه و شهرسازی، گردش مالی بازار مسکن تهران در سال 96 را حدود 81هزار و 760 میلیارد تومان اعلام کرده که نسبت به سال قبل از آن 28.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

04 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13191
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ارزش ریالی معاملات مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۷.۸ درصد رشد داشته است.

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با ارائه آمار بازار مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد ارزش کل معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۸۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۷.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین حجم معاملات مسکن تهران در سال ۱۳۹۶ به ۱۸۴ هزار و ۴۴۰ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ متری ۴ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در شرایطی که شاخص کلی بازار مسکن شهر تهران در ۱۲ ماهه  رشد مثبت را نشان می‌دهد از سرعت رشد معاملات در سه‌ماهه پایانی سال ۱۳۹۶ به دلیل جهش یک‌باره نرخ ارز به‌شدت کاسته شده است.

در اسفندماه تعداد معاملات مسکن تهران ۱۲ هزار و ۵۵۷ مورد بود که نسبت به بهمن‌ماه ۳۲ درصد کاهش یافت و نسبت به اسفند ۱۳۹۵ افزایش اندک ۱ درصد را تجربه کرد. همچنین بخش زیادی از افزایش ۲۸ درصدی حجم ریالی معاملات مسکن شهر تهران می‌تواند به دلیل رشد یک‌باره قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ باشد.

در همین رابطه