رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست مشترک هیأت نمایندگان مازندران و گلستان مطرح شد

حمایت از کالای ایرانی با مشکلات فراروی تولید محقق نمی‌شود

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران می‌گوید: هزینه‌های جانبی و مشکلات فراروی تولید سبب می‌شود تا در تحقق شعار سال جاری با مشکل مواجه شویم.

05 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13200
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضاء هیأت نمایندگان اتاق‌های مازندران و گلستان نشست مشترکی در سالن کنفرانس اتاق مازندران برگزار کرده و در خصوص مسائل مهم اقتصادی، شعار سال و نیز اتحاد بیشتر و منسجم‌تر استان‌های شمالی به گفت‌وگو پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این نشست با انتقاد از گرانی اجناس در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: شعار سال با مشکلات فراروی تولید محقق نمی‌شود.

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه باید عدم تحقق کامل شعارهای سال‌های اخیر آسیب شناسی شود، افزود: شعار سال‌های اخیر بر حوزه اقتصادی متمرکز بوده است از جمله شعار امسال که بر حمایت از کالای ایرانی استوار است و نقش بخش خصوصی نیز در تحقق آن پررنگ است.

مهاجر با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیشترین مشکل کشور در حوزه اقتصادی است، بیان کرد: در سال جاری دست اندازهای زیادی برای تولید ایجاد شده است. باید نگاه واحدی در استان های شمالی برای رفع موانع تولید اتخاذ شود. باید تلاش شود تا با ارتقای کیفیت، توان رقابت در تولید ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه موانع فراروی تولید کالای ایرانی را باید واقع‌بینانه بررسی کنیم، افزود: اگر بنا بر این است شعار سال جاری محقق شود باید جدیت ویژه برای پیگیری مطالبات داشته باشیم. از دولت نیز خواستاریم حمایت لازم داشته باشد.

جزیره آشوراده، ونیز ایران شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این نشست با بیان اینکه با نگاه گذشته نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد، گفت: جزیر آشوراده به عنوان وجه مشترک مازندران و گلستان می تواند به ونیز ایران تبدیل شود.

علی محمد چوپانی تصریح کرد: اکثر کارشناسانی که با طرح آشوراده مخالفت می‌کنند اطلاعات درستی ندارند و ما در پی آن هستیم، هم محیط زیست و گونه ها و هم اقتصاد حفظ شود. سطح تراز آبی گمیشان با دریای خزر حدود یک متر است و این منطقه نیز می تواند به ونیز ایران مبدل شود.

چوپانی با اشاره به نامگذاری سال جاری، تصریح کرد: باید ابزار و راهکار برای هدفگذاری استراتژیک حمایت از کالای ایرانی فراهم شود. در راستای حمایت از کالای ایرانی با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم و این سبب ترس تولیدکنندگان می شود. در این راستا ملت و دولت باید پای کار باشند.

وی با تاکید بر تامین منافع بخش خصوصی و دولتی افزود: تامین ارز از مشکلات فراروی سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود. با مشکلات موجود، صادرات صورت نمی‌گیرد. برای رفع این مشکل باید چاره اساسی اتخاذ و راه مناسب پیدا شود.

موضوعات :
در همین رابطه