رادیو مجازی اتاق ایران - 30 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان در نشست با سفیر برزیل

ارتقای سطح همکاری ایران با برزیل دور از دسترس نیست

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می گوید با توجه به زیرساخت های توسعه نظیر بندر، فرودگاه بین المللی، راه آهن، دسترسی به آب های آزاد و منطقه آزاد، گسترش تعامل دو کشور دور از دسترس نیست.

09 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13266
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رودریگو دی آزردوسانتوس، سفیر کشور برزیل طی  سفر دو روزه به آبادان با تجار و هیات نمایندگان اتاق آبادان در محل این اتاق دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این دیدار گفت: برزیل از جمله پیشگامان توسعه تجاری در جهان است. انتظار داریم با توجه به زیرساخت های توسعه نظیر بندر،  فرودگاه بین المللی، راه آهن، دسترسی به آب های آزاد و منطقه آزاد و قرار گرفتن در کنار بازار بزرگ 30 میلیون نفری عراق، توجه خاصی به سرمایه گذاری و توسعه تجارت با آبادان داشته باشید.

مسعود خیاط زاده ادامه داد: نیروی انسانی فراوان و متخصص و شرایط ویژه مناطق آزاد راه را برای سرمایه گذاری خارجی و سودده در منطقه اروند هموار کرده است. برزیل همواره شریک تجاری ما بوده و دولت شما این را همواره ثابت کرده و اکنون ما خواستار گسترش این تعامل هستیم.

رئیس اتاق آبادان گفت : تجارت موفق تجارتی است که دو سوی آن ذینفع باشند و منافع طرفین رعایت شود. در سال های 2016 و 2017 رشد قابل ملاحظه ای در مبادلات تجاری غیر نفتی با کشور برزیل داشته ایم اما راضی کننده نیست. ما انتظار داریم مناسبات اقتصادی بین ما در مسیر پیشرفت قرار گیرد و موانع موجود بویژه در بخش بانکی مورد توجه قرار گیرد.

خیاط زاده از سفیر کشور برزیل خواست که با هدف ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه اروند، موضوع خواهر خواندگی آبادان با یکی از شهرهای برزیل مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

سفیر برزیل در این دیدار تحقق زمینه های توسعه در سایه تعامل سرمایه گذاران برزیلی در این منطقه را در آینده ای نزدیک پیش بینی و ابراز کرد: همکاری و تعاملات بانکی ایران و برزیل باید بیشتر و روان تر شود. امیدوارم مسوولان نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

رودریگو دی آزردوسانتوس ضمن ابراز خرسندی از سفر به آبادان، افزود: برای گسترش تعاملات در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی و علمی اعلام آمادگی می کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه