رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون استاندار ولگاگراد روسیه

نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد راه اندازی می شود

معاون همکاری‌های بین‌المللی استاندار ولگاگراد فدراسیون روسیه گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد فدراسیون روسیه از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو است.

27 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13523
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون همکاری‌های بین‌المللی استاندار ولگاگراد فدراسیون روسیه گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد فدراسیون روسیه از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو است.

ولادیمیر شکارین، معاون همکاری‌های بین‌المللی استاندار ولگاگراد فدراسیون روسیه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران این سفر را نخستین حضور خود در استان مازندران عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر روابط خوب و قوی با استان مازندران داشته‌ایم. پیش‌ازاین نیز هیئتی از ولگاگراد به ایران آمده‌اند و تا حدودی با امکانات مازندران و ایران آشنایی داریم.

وی ضمن اشاره به ملاقات با استاندار مازندران و اظهار رضایتمندی از این دیدار ادامه داد: امیدواریم روابط بین مازندران و ولگاگراد در سطح خوب و قوی پابرجا بماند. در مذاکرات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در سفر استاندار ولگاگراد در مازندران، موافقت‌نامه‌ای امضاء خواهد شد.

معاون استاندار ولگاگراد آشنایی با واحدهای تولیدی مازندران و محصولات آن را از جمله اهداف سفر خود به استان عنوان کرد و افزود: استان ولگاگراد با ۱۱۴ کشور دنیا همکاری داشته و صادرکنندگان آن محصولات خود را به دیگر کشورها ارسال می‌کنند.

شکارین مطرح کرد: بیش از 1000 کارخانه در حوزه صادرات و بازرگانی در ولگاگراد فعالیت می‌کنند و طبق نتایج سال ۲۰۱۷ ارزش کلی معاملات با ایران ۶۳ میلیارد دلار بوده که رشد بیش از ۲۳۰ درصدی داشته است.

او افتتاح نمایشگاه دائمی کالاهای مازندران در ولگاگراد را ازجمله برنامه‌های پیش رو دانست و اظهار امیدواری کرد که در سفر استان ولگاگراد به مازندران قرارداد آن اجرایی شود.

شکارین همچنین برای حمایت از شرکت‌هایی که کالا به ولگاگراد و روسیه صادر می‌کنند، اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

سرای تجاری مازندران در ولگاگراد راه اندازی شود

مهاجر با اشاره به واقع شدن ولگاگراد در جنوب روسیه اظهار کرد: در دو سال گذشته سه نمایشگاه تخصصی اقتصادی استان مازندران در روسیه برگزار شد ولی ولگاگراد شباهت‌های زیادی به مازندران دارد و لازم است نسبت به راه‌اندازی سرای تجاری در آن اقدام شود.

او عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مازندران و ولگاگراد باید برای ارتقای تجارت دو منطقه گام برداشت و اگر بتوانیم سرا و اتاق تجاری را راه‌اندازی کنیم، در توسعه مبادلات با جنوب روسیه نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس اتاق مازندران تأکید کرد: هرچه زودتر باید ارتباط تجاری بین مازندران و ولگاگراد توسعه یابد و ارتباط بین ایران و روسیه نیز مزید بر علت است تا در حوزه تجارت نزدیک‌تر شویم.

مهاجر با بیان اینکه در حوزه تجارت و اقتصادی ضعف داریم، گفت: باید در حوزه بخش اقتصادی تعامل بین استان‌های دو کشور قوی‌تر شود.

او با اشاره به هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای توسعه صادرات مازندران افزود: برای رسیدن به این هدف باید مسئله حقوق گمرکی حل شود تا بتوانیم مناسبات را با همسایگانمان توسعه دهیم . با پیگیری‌های دولت و اتاق بازرگانی گام‌هایی برای حل مسئله حقوق گمرکی برداشته شد و توافقات کلی و نهایی انجام‌شده است.

رئیس اتاق مازندران همچنین با اشاره به خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام گفت: بااین‌حال با کشور روسیه در حوزه مسائل و ارتباط بانکی دچار مشکل نخواهیم شد.

مهاجر ولگراد را استان هدف محصولات مازندران عنوان کرد و خواهان راه‌اندازی سرای تجاری در این استان شد.

 

موضوعات :
در همین رابطه