رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق شیراز در دیدار با رئیس آژانس تجارت لهستان در ایران مطرح کرد

ظرفیت بالای استان فارس در همکاری‌ مشترک اقتصادی با لهستان

محمد صادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق شیراز می گوید استان فارس به دلیل ظرفیت های مناسب در زمینه های کشاورزی، پزشکی و گردشگری می‌تواند زمینه همکاری ایران و لهستان را ایجاد کند.

02 خرداد 1397
کد خبر : 13614
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در دیدار با رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران در اتاق شیراز گفت: استان فارس قابلیت های زیاد تجاری و اقتصادی دارد که می تواند زمینه ساز گسترش مناسبات با کشور لهستان باشد.

محمد صادق حمیدیان بیان کرد: استان فارس ظرفیت های منحصر به فردی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی و گردشگری دارد که هر یک از این پتانسیل ها می تواند زمینه تعامل و همکاری دو طرف را ایجاد کند.

وی افزود: بخش هایی از جمله گیاهان دارویی، مصالح ساختمانی، کشت فراسرزمینی، محصولات کشاورزی مانند پسته و کشمش، محصولات دامی و آرایشی و بهداشتی، کاغذ گراف و تحریر، تبادل گردشگر و سرمایه گذاری های مشترک می تواند از زمینه های همکاری فعالان اقتصادی فارس و لهستان باشد.

حمیدیان اظهارداشت: در حال حاضر مبادلات استان فارس با کشور لهستان صادرات باریجه و واردات کودهای شیمیایی و تجهیزات دندانپزشکی است.

نائب رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: نیازها و توانمندی های استان فارس را در قالب یک لیست به فعالان اقتصادی کشور لهستان ارائه می کنیم تا با تبادل نظر بتوانیم راهکارهای همکاری های مشترک استان فارس و کشور لهستان را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خرما و کشمش دو محصول تولیدی کشاورزی در استان فارس است که با توجه به نیازهای کشور لهستان تعاملات خوبی می تواند در این زمینه بین استان فارس و لهستان انجام شود.

حمیدیان افزود: تبادل هیات تجاری بین فارس و لهستان دیدگاه های جدیدی پیش روی فعالان اقتصادی دو طرف باز می کند که زمینه های تحقق این مهم را پیگیری می کنیم.

فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می کنند

رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم که این مهم را به صورت همکاری های مشترک دنبال خواهیم کرد.

جاروسلاو کاچینسکی بیان کرد: دفتر سرمایه گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه گذاری های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می شود.

وی افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم های ایران، دولت لهستان پروژه حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است. این پروژه موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از 28 میلیون دلار به حدود 300 میلیون دلار رسیده است که امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد.

رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران ادامه داد: لیست کامل اطلاعات شرکت های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارائه می کنیم تا  زمینه های مشترک همکاری ها بهتر و دقیق تر مشخص شود.

کاچینسکی عنوان داشت: با توجه به اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست، آماده ارائه اطلاعات و همکاری های بیشتر و مشترک در زمینه های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.

وی افزود: اواخر تابستان امسال میزبان هیات رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت های اقتصادی کشور لهستان به آنها معرفی می شود.

موضوعات :
در همین رابطه