رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

قطر واردات کالا از 4 کشور عربی را ممنوع کرد

خبرها حاکی از این است که قطر به دلیل مناقشه سیاسی با کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر، واردات کالا از این کشورها را ممنوع اعلام کرده است.

07 خرداد 1397
کد خبر : 13686
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزارت اقتصادی قطر در حکمی واردات کالا از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را ممنوع اعلام کرد.

قطر در حال جمع‌آوری کالاهای وارداتی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به دلیل مناقشه سیاسی با آنها و تحریم تقریباً طولانی‌مدت دوحه از سوی این کشورهای عربی است.

در همین حال وزیر اقتصاد قطر دستور داد تا مغازه‌های این کشور از کالاهای وارداتی این ۴ کشور عربی به‌سرعت پاکسازی شوند و بازرسان به بازرسی مغازها خواهند پرداخت.

همچنین دفتر ارتباطات دولت قطر اعلام کرد که کالاهایی که متعلق به این ۴ کشور عربی باشند، حق ورود به قطر از طریق گمرک این کشور را ندارند و ازاین‌پس بررسی‌های دقیقی در واردات و فرآیند گمرکی قطر صورت می‌گیرد.

از اوایل ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تحریم‌های اقتصادی را علیه قطر اعمال کرده‌اند و عربستان قطر را متهم به حمایت از تروریسم و متحد بودن با ایران کرده؛ ضمن اینکه از تاریخ مذکور روابط دیپلماتیک بین قطر و این ۴ کشور عربی قطع شده است.

به گزارش رویترز، واردات به قطر از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از زمان تحریم‌های اقتصادی در حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و از زمانی که دوحه راه جایگزینی برای واردات کالا از ترکیه و مسیرهای دیگری مانند عمان پیدا کرده، این ۴ کشور عربی سعی به بازگشتن به شرایط عادی در روابط تجاری خود با قطر کرده‌اند.

در همین رابطه