رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

کمیته مشترک بازرگانی ایران و اندونزی خردادماه تشکیل می‌شود

در پی برگزاری نشست هماهنگی جهت تشکیل کمیته مشترک ایران و اندونزی، خردادماه 1397 به عنوان تاریخ تشکیل این کمیته اعلام شد.

08 خرداد 1397
کد خبر : 13707
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در پی برگزاری نشست هماهنگی جهت تشکیل کمیته مشترک ایران و اندونزی، خردادماه 1397 به عنوان تاریخ  تشکیل این کمیته اعلام شد.

معاون بین الملل اتاق ایران در این نشست که با حضور 18 شرکت فعال در تجارت با اندونزی برگزار شد ضمن اشاره به ظرفیت های اقتصادی اندونزی و نزدیکی فرهنگی ایران و اندونزی، حجم مبادلات دوجانبه را بسیار کم برشمرد و گفت: حجم مبادلات میان ایران و اندونزی 909 میلیون دلار است اما امکان توسعه مناسبات اقتصادی وجود دارد.

محمدرضا کرباسی از 30 شریک اول تجاری و 30 قدرت اول اقتصاد دنیا به عنوان کشورهای هدف اقتصادی در اتاق ایران یاد کرد و گفت: در اتاق ایران از طریق ساز و کار تشکیل اتاق های مشترک، کمیته های مشترک و تعیین اتاق معین از بین اتاق های سراسر کشور، تلاش شده است در قالب یک تقسیم کار در حوزه تجارت خارجی امکان مشارکت حداکثری بخش خصوصی با مسولیت مشخص در مسائل بین المللی فراهم شود.

کرباسی در ادامه ضمن اشاره به توافق دو کشور در قالب کمیسیون مشترک  برای تشکیل یک اتاق یا کمیته مشترک گفت: در کمیته های مشترک که اعضاء آن توسط هیئت رئیسه اتاق ایران انتخاب می شوند علاوه بر فعالان اقتصادی نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه نیز حضور خواهند داشت تا در مسائل از طریق یک تعامل دولت و بخش خصوصی مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

معاون بین الملل اتاق ایران همچنین با اشاره به تغییرات ساختاری وزارت امور خارجه و تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این کمیته و مساعدت های وزارت امور خارجه در آینده شاهد تاثیرگذاری مثبت این کمیته مشترک در مناسبات تجاری دو طرف باشیم.

در ادامه این نشست، 16 نفر از فعالان اقتصادی شامل صادرکنندگان به اندونزی و وارد کنندگان از این کشور، ضمن معرفی زمینه های فعالیت خود در اندونزی از مشکلات و موانع پیش روی توسعه تجارت با اندونزی سخن گفتند.

در همین رابطه