رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان

صادرات پسته و فرش از قانون ارائه ارز 4200 تومانی مستثنی شوند

سید مهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می‌گوید ضمن اشاره به رایزنی‌هایی که با مسئولان کشور در مورد وضعیت ارز انجام شده است، درخواست کرد: پسته و فرش نیز جزو فهرست گروه‌هایی که از قانون الزام صادرکنندگان به ارائه ارزهای وارداتی به بانک مرکزی با نرخ 4200 تومان مستثنی هستند، منظور شوند.

09 خرداد 1397
کد خبر : 13717
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با حضور در همایش هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی سیرجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، گفت: به‌تازگی فهرستی از گروه‌هایی که از قانون الزام صادرکنندگان به ارائه ارزهای وارداتی به بانک مرکزی با نرخ 4200 تومان مستثنی هستند، اعلام شده که محصولاتی مانند پسته و فرش در آن نیست. در همین راستا توقف بخشنامه و گنجاندن این دو کالا در این لیست را تقاضا کرده‌ایم.

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان همچنین به وضعیت پسته و خسارت‌های سنگینی که بر این محصول وارد آمده، اشاره کرد. بر اساس اظهارات وی بحران اخیر که مانند زلزله‌ای خاموش، محصول پسته امسال و سال آینده را تحت تأثیر قرار داده، ابعاد مختلفی دارد و معیشت جمعیت زیادی از مردم استان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: اتاق طبق وظیفه ذاتی خود برای کاهش مشکلات در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز پیشنهاد تشکیل ستاد بحران برای رسیدگی به وضعیت این محصول را مطرح کردند که قرار است به‌زودی در نشستی با حضور جمعی از وزرا این مسائل بررسی و برای آنها تصمیم‌گیری شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه درخواست افزایش مهلت پرداخت بدهی کشاورزان و تجار و به تعویق انداختن پرداخت سود تسهیلات را به بانک‌ها داده‌ایم، افزود: درخواست و پیگیری اختصاص بیمه بیکاری و بیمه‌های حمایتی نیز در این موضوع داده شده است.

در ادامه این نشست شهباز حسن‌پور، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی به نشست سران سه قوه در هفته گذشته و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این رابطه اشاره کرد و گفت: در این نشست برخی مسائل ارزی و اقتصادی مطرح شد که در همین راستا قرار است مجلس این مسائل را مطرح و پیگیری کند.

حسن‌پور افزود: اتاق کرمان مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را پیگیری می‌کند و فعالیت‌های گسترده دیگری نیز توسط این نهاد انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تمدید مهلت بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی از فعالان اقتصادی خواست برای تقسیط بدهی‌های خود از این فرصت مغتنم استفاده کنند.

موضوعات :
در همین رابطه