رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق خرمشهر خبر داد

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر می گوید با توجه به همجواری با کشور عراق همایشی به منظور معرفی ظرفیت های مختلف سرمایه گذاری منطقه و توسعه سطح و میزان صادرات به کشور عراق با محوریت منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

03 تیر 1397
کد خبر : 14007
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق  خرمشهر گفت: منطقه آزاد اروند دارای ظرفیت های ویژه جهت توسعه زمینه های مختلف سرمایه گذاری است. وجود بستر مناسب توسعه صنعتی و سرمایه گذاری، راه های متنوع ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی، زیر ساخت لازم و متنوع توسعه تجاری و زمینه های گردشگری گوناگون از جمله مزیت های منطقه آزاد اروندبه شمار میرود که تا کنون به شکل بهینه از آنها بهره برداری نشده است.

هانی فیصلی افزود: از این رو بر آن شدیم با توجه به همجواری با کشور عراق همایشی را به منظور معرفی ظرفیت های مختلف سرمایه گذاری منطقه و توسعه سطح و میزان صادرات به کشور عراق را برگزار کنیم. این همایش با همکاری استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و بسیاری از دستگاه های حکومتی و بخش خصوصی برپا خواهد شد.

فیصلی عنوان کرد: تبیین چشم انداز و فرصت های صادرات و سرمایه گذاری بازارهای هدف کشور عراق، معرفی اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، ساختمان، انرژی، حمل و نقل و گردشگری، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستمر فعالان اقتصادی ایران و عراق و معرفی شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری به دارندگان پروژه های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند از اهداف اصلی این همایش خواهد بود.

این همایش با حضور فعالان اقتصادی کشور عراق و انجام کارگاه های آموزشی موازی و برپایی نمایشگاه مرتبط در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه