رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

فارین پالیسی به تفکیک کالاها بررسی کرد

حملات و ضدحملات آمریکا و شرکای تجاری در جنگ تعرفه‌ای

در حالی که اقدامات حمایت‌گرایانه ترامپ در عرصه تجارت خارجی به اوج رسیده است، دیگر کشورها نیز بیکار ننشسته‌اند و برای انتقام از دولت ترامپ، تعرفه‌هایی را بر کالاهای آمریکایی وضع کرده‌اند.

03 تیر 1397
کد خبر : 14015
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در حالی که اقدامات حمایت‌گرایانه ترامپ در عرصه تجارت خارجی به اوج رسیده است، دیگر کشورها نیز بیکار ننشسته‌اند و برای انتقام از دولت ترامپ، تعرفه‌هایی را بر کالاهای آمریکایی وضع کرده‌اند. دولت ترامپ، اقدامات ضد تجارت آزاد خود را با اعمال تعرفه بر ماشین‌های لباسشویی و پنل‌های خورشیدی آغاز کرد اما در ادامه فولاد و آلومینیوم وارداتی از همه کشورها و صدها قلم کالای چینی را نیز مشمول تعرفه‌های تجاری نمود. کشورهای دیگر نیز جهت مقابله به مثل با این حرکات جنجال‌برانگیز دولت آمریکا، تعرفه‌هایی را بر تعدادی از اقلام صادراتی این کشور شامل موتورسیکلت، آب‌پرتقال، برخی مشروبات الکلی و ... وضع کرده‌اند. البته احتمالاً دارد که شدت این کشمکش‌های تجاری حتی از این هم بیشتر شود زیرا دولت ترامپ در حال بررسی وضع تعرفه بر واردات خودروهای خارجی است و از طرفی کماکان چینی‌ها را نیز به وضع تعرفه‌های سنگین‌تر تهدید می‌کند.

دو جدول زیر تعرفه‌های دولت آمریکا بر کالاهای وارداتی از سایر کشورها و واکنش‌های این کشورها به تعرفه‌های مذکور را به‌صورت فهرست‌وار نشان می‌دهند:

 

 

در همین رابطه