رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس عنوان کرد

ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان

محمد امین صباغی زاده، رئیس اتاق بندعباس می گوید عمان دارای رشد و ثبات اقتصادی لازم بوده و با بسیاری از کشورهای دنیا توافق نامه های تجاری مهم منعقد کرده است. وجود چنین ظرفیت هایی مغتنتم برای تجار و سرمایه گذاران ایرانی است.

13 تیر 1397
کد خبر : 14078
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به سفر هیات اتاق مشترک ایران و عمان به مسقط و شرکت در همایش تجاری ایران و عمان گفت: در روز نخست این سفر جلسه ای به میزبانی شرکت اسرا  و با حضور مسئولان منطقه آزاد صحار، دوقم و سلاله در مرکز سرمایه گذاری اسرا و با حضور فعالین اقتصادی دو طرف برگزار شد و هر یک از مسئولان مناطق آزاد به تشریح ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی مناطق خود پرداختند.

محمد امین صباغی زاده نائب رییس اتاق مشترک ایران و عمان افزود: با اشاره به روابط خوب این دو کشور از گذشته تاکنون: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت های مناسبی که برای توسعه روابط  تجاری و اقتصادی با عمان دارد، می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

صباغی زاده ادامه داد: عمان دارای رشد و ثبات اقتصادی لازم است و با بسیاری از کشورهای دنیا توافق نامه های تجاری مهم منعقد کرده است و عضو wto  است که وجود چنین ظرفیت هایی مغتنم برای تجار و سرمایه گذاران ایرانی است. در ادامه این سفر جلسه ای با حضور وزیر صنعت و معدن و فعالین اقتصادی دو طرف برگزار شد که دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشت.

وی گفت: تخصیص بندر سویق به کشور ایران تا پایان اکتوبر 2018 برای کشتی های باری از 50 تن تا 250 تن اعم از کانتینربر و فله بر، تشکیل کمیته مشترک بین اتاق عمان و اتاق مشترک ایران و عمان جهت معرفی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی دو کشور جهت سرمایه گذاری، تخفیف در اسناد تجاری جهت تامین 30 درصد ارزش افزوده کالاهای نهایی در عمان برای برخورداری از گواهی مبدا عمان، ملاقات با وزیر مالی عمان جهت تخصیص خط اعتباری به عمانی ها و پروژه های epcf ، ملاقات با وزیر صنعت و معدن عمان دکتر السنیدی، ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی عمان و ملاقات با ولیعهد و نخست وزیر عمان تنها بخشی از دستاوردها و برنامه های سفر هیات تجاری بلندپایه به عمان بود.

همچنین نشست با اتاق بازرگانی عمان و ملاقات با آقای قیس بن یوسف رئیس اتاق عمان و باقر سلیمان رئیس اتاق مشترک عمان و ایران از دیگر برنامه های این سفر بود.

رئیس اتاق بندرعباس همچنین به برگزاری نشست B2B با حضور فعالین اقتصادی عمان اشاره کرد و افزود: برگزاری این نشست نیز دستاوردهای بسیاری خوبی برای فعالین اقتصادی دو طرف به دنبال داشت که امید است بتوانیم با برنامه ریزی مدون و مناسب نهایت استفاده را از ظرفیت های تجاری این کشور ببریم.

 

در همین رابطه