رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شیراز خبر داد

فعالیت 10 بخش تخصصی در اتاق شیراز برای بهبود فضای کسب و کار

جمال رازقی رئیس اتاق شیراز می‌گوید: اهتمام اتاق شیراز بر بهبود فضای کسب و کار در استان است.

16 تیر 1397
کد خبر : 14226
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای شورای پیشکسوتان، اعضای کانون زنان بازرگان، کانون جوانان و اعضای کانون کارآفرینان استان فارس با رئیس اتاق شیراز در محل این اتاق دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این دیدار گفت: بهبود چشمگیر فضای کسب و کار و رضایت فعالان اقتصادی در دو سال اخیر، حاصل تلاش اتاق شیراز در تاثیرگذاری بر بهبود فضای کسب و کار استان است.

جمال رازقی افزود: این مهم به واسطه انجام فعالیت هایی از جمله دانش بنیان شدن فعالیت های اتاق، پایش فصلی فضای کسب و کار استان، تعامل با دولت و قوه قضائیه، تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و بررسی علمی مشکلات فعالان اقتصادی و ارائه راهکارهای علمی و به روز محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتاق نقش محوری خود را در فضای کسب و کار ایفا می کند، افزود: در حال حاضر 10 بخش‌ تخصصی در اتاق فعال است که بخش های تبادل تکنولوژی، استاندارد سازی و سلامت اداری از آن جمله است. این بخش‌ها فعالیت‌های اقتصادی در استان را رصد و با ارائه راهکارهای علمی مشکلات فعالان اقتصادی را رفع می‌کنند.

رازقی ادامه داد: اقدامات بنیادینی از جمله راه‌اندازی شورای پژوهش به منظور انجام تحقیقات علمی و کاربردی، دفتر آینده پژوهی به منظور شناسایی تغییر و تحولات آینده در فضای کسب و‌کار، دفتر تبادل تکنولوژی به منظور کمک به کسب و‌کارهای خرد و ‌متوسط به جهت دسترسی به تکنولوژی‌های نوین و‌ فناوری‌های روز دنیا و دفتر استانداردسازی با هدف ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات تولیدی استان به منظور اثرگذاری بر شاخص‌های فضای کسب‌وکار در استان است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کسب‌وکار ناشی از فضای ملی است اما تلاش ما در استان کاهش و رفع مشکل فعالان اقتصادی است. علیرغم وجود برخی از مشکلات اقتصادی در سطح ملی، تلاش شده مشکل هر فعال اقتصادی که به اتاق شیرازمراجعه کرده را در استان حل کنیم و برای کاهش و رفع مشکلات در سطح ملی نیز تلاش کرده ایم.

وی ادامه داد: اتاق شیراز جزو اتاق های پیشرو در کشور در ارائه راهکار برای رفع موانع تولید است که حضور معاون دادستان شیراز هفته‌ای یک بار در این اتاق برای رفع مشکل فعالان اقتصادی استان گواه این مهم است.

رازقی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی توسط بخش دولتی عنوان داشت: اعتقاد داریم ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باید از خدمات گیرندگان انجام شود که امسال بخشی از این ارزیابی ها به اتاق بازرگانی واگذار شده است و فرم‌هایی آماده شد که ما در اتاق با یک کار علمی و دقیق این ارزیابی ها را انجام می دهیم.

رئیس اتاق شیراز با اشاره به وضعیت اقتصاد کلان کشور افزود: کشور ما در بحث اقتصاد نیاز به جراحی عمیق دارد و با تصمیم های آنی نمی توان راهی برای مشکلات اقتصادی یافت. یکی از معضلات اقتصاد ما نهادینه شدن فساد در دستگاه های اجرایی و دولتی است که کانون های اقتصادی در کشور باید بر موضوع هایی از جمله فرهنگ سازی اقتصادی، رونق تولید و کارآفرینی کار کنند.

رازقی اضافه کرد: در شرایط کنونی مقاومت در اقتصاد، حفظ تولید و شجاعت در حضور در عرصه های اقتصادی بزرگترین وظیفه کانون های اتاق بازرگانی شامل پیشکسوتان، جوانان، زنان و کارآفرینی است.

موضوعات :
در همین رابطه