رادیو مجازی اتاق ایران - 9 مرداد 1403

مدیرکل گمرک بازرگان اعلام کرد

جزئیات دستگیری شهرام جزایری در جریان خروج از کشور

شهرام جزایری که به‌صورت قاچاق قصد عبور از مرز بازرگان را داشت به همراه یک شخص دیگر بازداشت شد.

07 مرداد 1397
کد خبر : 14575
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان، خبره‌های منتشر شده از دستگیری او به همراه گروهی از افراد دیگر را تکذیب و تأکید کرد که تنها دو نفر در محموله قاچاق انسان که شهرام جزایری در آن دستگیر شده است، بوده‌اند.

علی معصومی با اشاره به جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری، اظهار کرد: روز پنج‌شنبه ساعت ۴:۳۰ بامداد محموله ترانزیتی با بار عدس یا ماش، به سمت ترکیه در حال حرکت بوده است که همکاران ما در زمان ارائه برگه خروج صادرات و تنها ۲۰ متر مانده به خروج از کشور، محموله را متوقف و اقدام به بازرسی فیزیکی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاره بودن پلمب یا سیم سربی دور کانتینر نظر مأموران گمرک را جلب کرده است، گفت: پس از بازرسی فیزیکی مشخص می‌شود که دو نفر در این بار حضور دارند که یکی از آن‌ها خود را تبعه افغان معرفی می‌کند و فرد دوم نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی از خود نمی‌دهد و تنها از نداشتن مدارک شناسایی سخن می‌گوید.

مدیرکل گمرک بازرگان افزود: در ادامه صورت‌جلسه تنظیم و همان ساعات اولیه، این دو نفر تحویل یگان حفاظت گمرک می‌شوند که بازجویی‌های لازم از آن‌ها به عمل آید.

معصومی با بیان اینکه از زمان نصب ایکس‌ری‌های کامیونی در گمرک بیش از ۱۱۰ نفر غیرمجاز را در نقطه صفر مرزی بازرگان کشف و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم، درباره اینکه گفته می‌شود شهرام جزایری به همراه ۸۰ نفر دیگر دستگیر شده است، توضیح داد: اصلاً چنین چیزی نبوده و من این را قویاً تکذیب می‌کنم، به‌طورکلی هم قاچاق انسان در مرز بازرگان معمولاً بین یک تا چهار نفر انجام می‌شود و شهرام جزایری نیز به همراه یک نفر دیگر در این کانتینر دستگیر شده است.

وی با اشاره به عکسی که از شهرام جزایری در فضای مجازی پس از دستگیری‌اش منتشر شده، گفت: این عکس توسط مأموران ما در ساختمان یگان حفاظت گمرک گرفته شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان در خصوص وضعیت راننده و کانتینر ترک که حامل این محموله بوده‌اند نیز، اظهار کرد: در حال حاضر هم راننده و هم کانتینر تحت نظر هستند تا بررسی‌های لازم قضایی روی آن‌ها صورت گیرد، اما آنچه به نظر می‌رسد این است که احتمالاً راننده از این موضوع مطلع نبوده و این دو نفر با پاره کردن سیم سربی دور کانتینر اقدام به سوارشدن در قسمت بار کرده‌اند.

گفتنی است شهرام جزایری پیش‌ازاین بر اساس رأی دادگاه ممنوع‌الخروج بوده است.

در همین رابطه