رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در اتاق آبادان صورت گرفت

امضای تفاهمنامه همکاری بانوان استان بصره با زنان آبادانی

در نشست با هیات مدیره اتاق آبادان، تفاهمنامه همکاری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی میان هیات بانوان فعال اقتصادی استان بصره (جنوب عراق) و بانوان آبادانی منعقد شد.

09 مرداد 1397
کد خبر : 14608
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس جمعیت زنان جنوب عراق ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل بین بانوان عراقی و ایرانی، بر لزوم توسعه توریسم درمانی، آموزشی، گردشگری آبی تأکید کرد و گفت: امید است در این جلسه به بهترین شکل در جهت همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به زمینه‌های مشترک همکاری برسیم.

وفیقه مؤمن در نشست فعالان اقتصادی استان بصره (جنوب عراق) با بانوان آبادانی و هیات مدیره اتاق آبادان، وجود اشتراکات، فرهنگی، دینی و مذهبی بین استان بصره و استان خوزستان را امتیازی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این وجوه مشترک بین استان‌های بصره و خوزستان بخصوص شهرستان آبادان می‌تواند در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی به ما کمک کند.

او با اشاره به نقش زنان عراقی در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: زنان عراق شرایط بسیار را در سختی 40 سال اخیر پشت سر گذاشتند اما توانستند از عهده بسیاری از مسائل و مشکلات ناشی از جنگ و تحریم‌ها برآیند.

مؤمن ادامه داد: زنان عراقی از سال 2003 اقدام به تشکیل شرکت‌های خصوصی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و مردم‌نهاد به بهترین شکل نمودند و در عرصه بین‌المللی حضور مؤثری پیدا کردند.

او گفت: در حال حاضر جمعیت زنان استان بصره به‌عنوان عضو پارلمانی اقتصادی عراق و مشاور وزیر در وزارت کشور عراق فعالیت دارد.

مؤمن، هدف از سفر خود و هیات همراه به آبادان را گسترش همکاری بین بانوان آبادانی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به حذف روادید در منطقه آزاد اروند، روزانه بیش از سه هزار عراقی در این منطقه برای بحث توریسم درمانی و گردشگری حضور می‌یابند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه توانمندی بانوان در سطح جهانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: بانوان ثابت کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی حضور فعالی داشته‌اند.

مسعود خیاط زاده ادامه داد: توسعه همکاری اقتصادی بانوان ایرانی و عراقی به‌ویژه آبادان و بصره می‌تواند در گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر مثبتی داشته باشد.

او گفت: مفاد تفاهم‌نامه امروز، نقشه راه مناسبی برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه و روابط بین استان‌های بصره و خوزستان خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه