رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در دیدار مدیر کل اتاق بازرگانی ایل دو فرانس با دبیرکل اتاق ایران تاکید شد

توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینه آموزش

دبیرکل اتاق بازرگانی ایل‌دوفرانس همراه 47 نماینده شرکت های کوچک و متوسط از شش اتاق بازرگانی ایالتی فرانسه عصر روز شنبه هشتم خرداد ماه سال جاری به اتاق ایران آمد و با دبیرکل اتاق ایران دیدار و گفتگو کرد.

08 خرداد 1395
کد خبر : 1466
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
دبیرکل اتاق بازرگانی ایل‌دوفرانس همراه 47 نماینده شرکت های کوچک و متوسط از شش اتاق بازرگانی ایالتی فرانسه عصر روز شنبه هشتم خرداد ماه سال جاری به اتاق ایران آمد و با دبیرکل اتاق ایران دیدار و گفتگو کرد.

عکس : بهاره تقی آبادی

احمد فیاض بخش دبیرکل اتاق ایران در این دیدار با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه اظهار داشت: در این سفر که رئیس اتاق ایران هم حضور داشت به موضوع آموزش و همکاری‌های مشترک با اتاق فرانسه در زمینه آموزشی تاکید شد.

فیاض بخش ادامه داد: آموزش فعالان اقتصادی ایران مورد نظر و توجه اتاق است و خواستار کمک اتاق پاریس برای همکاری مشترک با موسسات آموزشی بین‌المللی فرانسه در این زمینه هستیم.

دبیرکل اتاق ایران ضمن معرفی نماینده اتاق ایران برای همکاری‌های آموزشی با اتاق پاریس اعلام کرد: اتاق ایران آمادگی دارد هرچه زودتر اقدامات اولیه را انجام دهد و یک تیم اجرایی را تا تاریخ 14 جولای به پاریس اعزام کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران دارای نیروهای تحصیل‌کرده فراوان در همه مقاطع و در تمامی رشته‌های تحصیلی است که این نیروهای انسانی با سابقه علمی و تجربه اجرایی نیاز به آموزش دوره‌های تخصصی دارند.

فیاض بخش به اثرات مستقیم و غیرمستقیم آموزش اشاره کرد و گفت: تربیت مدیران تجاری از اثرات مستقیم آموزش و آشنایی این مدیران با شرایط و امکانات صنایع شما از اثرات غیرمستقیم آموزش است.

دبیرکل اتاق ایران در پایان سخنان خود از آخرین وضعیت روابط بانکی بین دو کشور سوال کرد و اینکه آیا به زودی شاهد گشایش اعتبارات اسنادی بین دو کشور خواهیم بود؟

در ادامه این دیدار، اتین گیوت دبیرکل اتاق بازرگانی ایل دو فرانس ضمن معرفی همراهان و روسای اتاق‌های ایالتی فرانسه اظهار داشت: اتاق‌های فرانسه در زمینه آموزشی سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند و دارای 24 دانشگاه معتبر و تعدادی مدارس تجاری هستند.

اتین گیوت ادامه داد: سیستم آموزش اتاق فرانسه دارای 170 هزار نفر دانش‌پژوه است که سی‌هزار نفر آن دانشجو هستند. در ابعاد بین‌المللی حرکت می‌کنیم و در شهرهای لندن، برلین، مادرید و ورشو شعبه‌ها و دفاتری را تاسیس کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قرار است در آینده به طرف این پیش برویم که دانشجویان ما هر یک سال در یکی از کشورها آموزش ببینند، خواستار همکاری اتاق ایران برای ارائه اطلاعات و نیازهای مورد نظر خود شد.

سفیر فرانسه در ایران نیز در پاسخ به سوال دبیر کل اتاق ایران گفت: هرچه می‌گذرد بانک‌های فرانسه پیشنهاد همکاری بیشتری می‌دهند. شعبه‌های بانک‌های ایرانی در پاریس شروع به کار کرده‌اند و گشایش اعتبارات اسنادی صورت می گیرد. در حال حاضر مسئولان بانک‌های فرانسه با اتحادیه اروپا در مذاکره هستند که به یک تفاهم‌نامه مشترک برسند.

در پایان این دیدار، مرتضی الله‌داد معاون اقتصادی اتاق ایران نیز اظهار داشت: اینکه شعبه بانک‌های ایرانی در پاریس اعتبارات اسنادی باز می‌کنند خیلی مهم نیست، مهم آن است که یک بانک اصلی فرانسه برای شرکت‌های ایرانی اعتبارات اسنادی باز کند چراکه از طریق بانک های کوچک کار زیادی نمی‌توان انجام داد.

معاون اقتصادی اتاق ایران که در این جلسه به عنوان نماینده آموزشی اتاق ایران به اتاق پاریس معرفی شد، گفت: در دهه 70 میلادی آمریکایی‌ها شعبه‌هایی از دانشگاه هاروارد را در تهران به نام ICMS تاسیس کردند. الان زمان بسیار مناسبی است که اتاق پاریس هم شعبه‌هایی از موسسات آموزشی خود را در تهران تاسیس کند.

در حاشیه این دیدار هیات تجاری فرانسوی متشکل از مدیران و نمایندگان 47 شرکت کوچک و متوسط فرانسه فعال در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، بهداشتی و آرایشی، بیمه، حمل و نقل، صنعت، ساختمان، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، پوشاک زنانه و ... با شرکای ایرانی خود به بحث و گفتگوی رو در رو پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه