رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان تاکید کرد

ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط بی‌ثباتی بازار ارز

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می گوید به دلیل وجود تحریم ها، مشکلات انتقال ارز و بی‌ثباتی بازار، دستگاه‌ها و نهادها باید از واحدهای صنعتی حمایت کنند.

21 مرداد 1397
کد خبر : 14804
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست کمیته حمایت قضایی حقوقی از فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان در محل اتاق کرمان برگزار شد.

رئیس اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست از تلاش برای گسترش چتر حمایت دستگاهها و نهادها از فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: در شرایط بحرانی کشور و وجود تحریم ها، مشکلات انتقال ارز و بی ثباتی بازار، واحدهای صنعتی و تولیدی نمی توانند با اجرای قوانین فعلی به فعالیت خود بپردازند و باید از آنها حمایت کرد.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: تنها 19 درصد از واحدهای صنعتی بیش از 70 درصد از این بنگاه ها، کمتر از 50 درصد ظرفیت خود تولید می کنند و حدود 30 درصد واحدهای صنعتی نیز تعطیل شده‌اند. این واحدها برای وصول این درآمدها، مراجعات خود را به بخش‌خصوصی افزایش داده‌اند و سختی‌های دیگری را به آنها وارد کرده‌اند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان پیشنهاد تهیه طرح، لایحه و یا قانونی برای نحوه اداره کردن بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خاص را مطرح کردیم که قرار شد پیش‌نویس این طرح توسط اتاق کرمان تهیه و به مرکز ارسال شود تا بتوان همه مسئولان را برای حمایت بیشتر از فعالان اقتصادی و تغییر و یا ایجاد برخی قوانین همراه کرد.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، هنوز در بسیاری از موارد باور و ایجاد تحول جدی به وجود نیامده، در صورتی که باید فعالیت ها و اقدامات انجام شده متفاوت از سال گذشته و متناسب با شرایط فعلی باشد.

 مهدی بخشی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان برای حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی و کمک به اقتصاد استان، افزود: باید ضمن حفظ شان دستگاه قضا و رعایت عدالت و قوانین به حمایت جدی و لازم از تولیدکنندگان پرداخت و از بروز برخی برخوردهای نامناسب با آنها جلوگیری کرد.

در این نشست روسای کمیسیون های بیمه، بانک و امور مالیاتی و صنعت و معدن و همچنین رئیس مرکز داوری اتاق کرمان حضور داشتند و مشکلات حقوقی و قضایی تعدادی از فعالان اقتصادی بررسی شد.

موضوعات :
در همین رابطه