رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

آموزش سامانه‌های جامع تجارت و نیما به فعالان اقتصادی حوزه عمان

فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران و عمان در جلسه آموزشی برای آشنایی با سامانه‌های جامع تجارت و نیما شرکت کردند.

07 شهریور 1397
کد خبر : 15097
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان برای آشنایی فعالان اقتصادی این حوزه با شرایط نهادهای مالی و اعتباری اقدام به برگزاری جلسات و دوره های آموزشی کرده است.
در نشست اخیر که با حضور معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران، ریاست اتاق مشترک ایران و عمان و کارشناسان ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه تدوین و مدیریت سامانه‌های نیما و جامع تجارت، برگزار شد، فعالان اقتصادی حوزه عمان با نحوه برخورداری و استفاده از سامانه‌های جامع تجارت و نیما آشنا شدند.
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در ابتدای این جلسه فراهم کردن زیر ساخت‌های ارتباطی را از جمله وظایف اتاق‌های مشترک دانست و گفت: بهره‌مندی از این تلاش‌ها بدون آگاهی و دانش، کارایی لازم را نخواهد داشت.
محسن ضرابی با اشاره به اهمیت سامانه‌های جامع تجارت و نیما گفت: یکی از اهداف این سامانه‌ها یکپارچه‌سازی نظام ارزی است که با نظم‌دهی به اطلاعات پراکنده ارزی می‌تواند تا اندازه‌ای در آرام شدن بازار موثر باشد.
ضرابی ضمن تقدیر از معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران برای همکاری در برگزاری این دوره، هدف این جلسه را آشنایی فعالان اقتصادی با نحوه و چگونگی بهره‌مندی از این سامانه‌ها اعلام کرد.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط مناسب تجارت با عمان و اینکه هر روز به علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه اضافه می‌شود برگزاری چنین جلساتی ضروری است.
معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران هم ضمن تشکر از اقدامات پایه‌ای و آموزشی اتاق مشترک ایران و عمان، گفت: آشنایی فعالان اقتصادی با مباحث، دستور العمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات از جمله تکالیف هر مجموعه اقتصادی است.
مظفر علیخانی گفت: سامانه‌های جامع تجارت و نیما در حال حاضر مهمترین سامانه‌های تجارت فرامرزی هستند.
علیخانی ضمن اشاره به سیاست‌های ارزی و اقتصادی ادامه داد: آشنایی با سامانه‌های جامع تجارت و نیما به دلیل اینکه متاثر از سیاست‌های جدید هستند، برای ذی‌نفعان لازم و ضروری است.
در ادامه این جلسه شرکت‌کنندگان به طرح سوالات خود از کارشناسان در خصوص سامانه جامع تجارت و نیما پرداختند.

در همین رابطه