رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

روحانی در ارومیه: با نفت 147 دلاری، اشتغال ایجاد نکردند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام مردم ایران در انتخابات پرشور گذشته آری به همصدایی مسئولان و رونق اقتصادی و نه به خشونت و افراطی گری بود.

10 خرداد 1395
کد خبر : 1519
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام مردم ایران در انتخابات پرشور گذشته آری به همصدایی مسئولان و رونق اقتصادی و نه به خشونت و افراطی گری بود.

رئیس جمهوری در ارومیه-عکس: ایرنا

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جمع پرشور مردم ارومیه در ورزشگاه تختی این شهر افزود: مردم ایران اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضوری پرشور داشتند به طوری که بیش از 62 درصد مردم کشور و 66 درصد مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی اضافه کرد: این حضور پرشور نشان دهنده اعتماد مردم به مجریان انتخابات و سالم بودن رقابت های انتخاباتی بود.
وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در این انتخابات همچون انتخابات سال 92 'آری' ها و 'نه' هایی را ابراز کردند که مهمترین آنها آری به بهبود معیشت، همصدایی و وحدت مسئولان برای توسعه و رونق اقتصادی بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین مردم کشورمان در این انتخابات پرشور به فرهنگ، هویت اسلامی، فرهنگ و هویت ملی 'آری' گفتند.
روحانی گفت: 'نه' مردم در این انتخابات نیز به خشونت، افراطی گری، شعارهای بی محابا و ایجاد کننده شکاف بین ایران و جهان بود.
وی همچنین با قدردانی از مردم غیور و مرزدار آذربایجان غربی افزود: ایران عزیز ما در حال حاضر، سراسر امنیت، ثبات و نشاط است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه هنر نیست که ما به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبایمان در سراسر جهان را علیه خود متحد کنیم،‌ اظهار کرد: این هنر نیست که شرایطی را فراهم کنیم که کشورهایی که به طور سنتی سال‌ها با ما سابقه دوستی داشتند در شورای امنیت سازمان ملل در کنار خصم ما با آمریکا دست به تحریم ملت بزرگ ایران بزنند.

رییس جمهور همچنین گفت: دراستانی مثل اذربایجان غربی با این همه ظرفیت و همسایگی با سه کشور، که دروازه ایران به اروپا است. در این استان عظیم جوانان تحصیلکرده ما از دختران و پسران نباید نگران کار و اشتغال باشد.

وی افزود:آن زمانی که نفت ١٤٧ دلار فروخته میشد صرف کالای وارداتی شد و صرف ایجاد اشتغال نشد، ...هم اکنون مردم باید به فکر صادرات کالای ایرانی به کشورهای همسایه و جهان باشد. آن زمانی که دشمنان راه توسعه را با تحریم بسته بود. این قدم مهم با رفع تحریم ها برداشته شده . هم اکنون کشور ها و شرکت های مختلف در حال رفت و امد به کشور عزیزمان هستند. در همین ماه های اولیه بعد از برداشته شدن تحریم ها شاهد قرارداهای سرمایه گذاری هستیم.

روحانی همچنین گفت:سالهای گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند، اما به حول و قوه الهی شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
وی مهمترین هدف دولت را اشتغال جوانان دانست و گفت:ملت و دولت، ملت و مجلس و قوای سه گانه دست به دست هم بدهیم و در

راه توسعه و رفع مشکلات مردم بکوشیم.مردم این جناح و آن جناح نمی خواهند ،مسئله اول کشور ما رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است.
رییس جمهور افزود :برای مسائلی نه چندان مهم رودر روی هم نایستیم و کنار هم باشیم و دست به دست هم بدهیم. منسجم باشیم برای ما ترک زبان کرد زبان و عرب زبان و لر زبان فرقی نمی کندهمه با هم مساوی هستیم وباید دست به دست هم بدهیم.

دولت یازدهم اجازه نمی دهد که فرقی بین کرد و ترک باشد. فارس زبان و کرد زبان و ترک زبان شاخه های یک درخت تنومند به نام ایران هستیم.

در همین رابطه