رادیو مجازی اتاق ایران - 23 مرداد 1403

استاندار خوزستان در نشست شورای گفت‌وگو

کارگروه بررسی مشکلات پیمانکاران در استانداری خوزستان تشکیل می‌شود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان می‌گوید: سرمایه‌گذاران و پیمانکاران سرمایه‌های اصلی کشور هستند. آنها موتور محرکه رشد و توسعه برای کشور هستند و بدون آنها اگر منابع هم وجود داشته باشد، امکان کار کردن نیست.

14 شهریور 1397
کد خبر : 15213
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان خوزستان با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اهواز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این جلسه گفت: در حوزه پیمانکاری و پروژه‌های عمرانی شرایط عادی نیست و این شرایط از قبل قابل پیش‌بینی نبود. شرایطی که اداره کشور و بودجه پیش‌بینی شده دولت را به هم ریخت و مشکلاتی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرد.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: دستگاه‌ها باید واقعیت‌های جامعه را سنجیده و با یکدیگر توافق کنند. همچنین باید تلاش شود تا کسی مشمول ماده 46 نشود تا اینکه کارگروه، تشکیل و بررسی شده و به دستگاه ها ابلاغ شود.

شریعتی بیان کرد: کارگروه توسط برنامه و بودجه و حوزه معاونت عمرانی با دستگاه های ذیربط تشکیل می شود. در این کارگروه مسائل پیمانکاران مطرح و خود پیمانکاران دفاع کرده و بعد تصمیم گیری مناسب اتخاذ می شود.

وی گفت: سرمایه گذاران و پیمانکاران سرمایه‌های کشور و استان هستند. نباید به دست خودمان آنها را نابود کنیم، چراکه آنها علاوه بر سرمایه بودن، موتور محرکه رشد و توسعه برای کشور هستند و بدون آنها اگر منابع هم باشد امکان کار کردن نیست.

استاندار خوزستان اظهار کرد: پیشنهادات این حوزه تنظیم و در سطح کشور مطرح و پیگیری می شود. کارگروه استانی نیز تشکیل شده و اگر قصد انجام این کارها نباشد، جوانب سنجیده می شود و در ادامه تصمیم گیری مناسب صورت می گیرد.

در ادامه سیدعلی بحرینی مقدم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: باتوجه به شرایط جاری قراردادها و رعایت حقوق پیمانکاران، باید از اعمال ماده 46 و ضبط ضمانت‌های مربوطه در قراردادها توسط دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

بحرینی مقدم اظهار کرد: باتوحه به وضعیت نابسمان مواد اولیه، پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد باید از تعلیق چند ماهه برخوردار شوند. باید ببینیم تصمیمات این چنینی در استان‌های مختلف چقدر می‌تواند اثر ضد اشتغالی در استان داشته باشد. بنابراین نیاز است در شورای فنی بحث و گفت وگو شود.

در همین رابطه