رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

محبی در نشست مسئولان دفاتر استانی مرکز داوری خبر داد

اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری مرکز داوری اتاق ایران

ششمین نشست مشترک مسئولان دفاتر استانی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همت مرکز داوری اتاق ایران با حضور 23 نفر از مسئولان دفاتر استانی این مرکز و رئیس اتاق همدان در استان همدان برگزار شد.

19 شهریور 1397
کد خبر : 15272
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محسن محبی دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران در ششمین نشست مشترک مسئولین دفاتر استانی این مرکز که در همدان برگزار شد از اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری خبر داد.

دبیر کل مرکز داوری اتاق ایران گرد هم‌آیی صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی و بحث و تبادل‌نظر درباره مسائل روز اقتصادی را از مهم‌ترین نتایج مثبت برگزاری این نشست‌ها تلقی کرد و به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در مرکز داوری اتاق ایران پرداخت.

محبی با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر مسئولین دفاتر استانی مرکز داوری با روسای اتاق‌های استان‌ها افزود: تأسیس مرکز داوری اتاق ایران، اتفاقی بزرگ در حقوق ایران و همچنین در تاریخ اتاق ایران است بنابراین باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

محبی افزود: اتاق ایران مشاور قوای سه‌گانه است و نقش بسیار مهمی در انتقال نظرات و تجربیات و پیشنهاد‌ها بخش خصوصی به قوای مجریه و مقننه دارد. با تأسیس مرکز داوری اتاق ایران و گسترش دفاتر استانی آن، فرصتی ایجادشده که نظرات متخصصان حوزه قضایی و داوری نیز به قوه قضائیه منتقل شود.

ضرورت آموزش و آشنایی تجار و بازرگانان با موضوع داوری سازمانی و با قراردادها، تعامل بیشتر مسئولان دفاتر استانی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان ذی‌ربط، یکسان‌سازی رویه‌های اداری و اجرایی دفاتر استانی با مرکز داوری اتاق ایران، ضرورت توجه و رعایت بیشتر مسئولین دفاتر به قواعد داوری مرکز و قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران، نظارت و مدیریت مسئولین دفاتر و داوران در مورد سرعت در رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله جریان داوری، برگزاری نشست‌های مشترک مسئولین دفاتر استانی در دوره‌های 3 ماهه یا 6 ماهه، ضروت برگزاری دوره‌های داوری و تنظیم قرارداد برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، ضرورت انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های دوره‌ای منظم از دفاتر استانی، عدم نگاه سودآوری و سوداگری به موضوع داوری در اتاق‌های بازرگانی و بسترسازی مناسب جهت برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در همین رابطه