رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از نشست جامعه نیکوکاری ابرار

بخش خصوصی برای توسعه روستاهای محروم چه می‌کند؟

گسترش طرح توسعه پایدار روستایی در روستاهای منتخب استان خراسان جنوبی، و سیستان و بلوچستان دستاورد بیست‌ودومین جلسه جامعه نیکوکاری ابرار بود.

10 خرداد 1395
کد خبر : 1528
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
گسترش طرح توسعه پایدار روستایی در روستاهای منتخب استان خراسان جنوبی، و سیستان و بلوچستان دستاورد بیست‌ودومین جلسه جامعه نیکوکاری ابرار بود.

بیست‌ودومین نشست جامعه نیکوکاری ابرار

انجام کارهای خیر کنار فعالیت‌های اقتصادی، همواره در میان  فعالان اقتصادی بخش خصوصی رواج داشته است. چه آن زمان که بازاری‌ها در حجره‌های سنتی‌شان کنار فعالیت اقتصادی هوای جامعه را داشتند و چه حالا که در قالب نام مسئولیت اجتماعی و با ساز و کاری دقیق و تعریف شده، به شکلی حرفه‌ای بحث‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند.

بیست‌و دومین جلسه هیئت مدیره جامعه نیکوکاری ابرار، دو روز پیش برگزار شد. در این جلسه، محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران به همراه دیگر اعضای هیئت مدیره این تشکل، همراه با گروه اجرایی طرح توسعه پایدار روستایی محمدآباد، حضور داشتند.

در ابتدای نشست، پرسش‌هایی در خصوص پایداری طرح‌های اقتصادی برای توسعه پایدار روستای محمدآباد مطرح شد. در پاسخ به این پرسش‌ها، هر یک از اعضای گروه اجرایی حاضر در جلسه بر توانمندسازی همه‌جانبه، لزوم مشارکت و برنامه‌ریزی از پایین به بالا در طرح توسعه محمدآباد و شکل‌گیری ستاد نظارت بر طرح روستا، تأکید کردند.

در ادامه جلسه، گسترش طرح توسعه پایدار روستایی در روستاهای منتخب استان خراسان جنوبی، و سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت. هیئت مدیره جامعه نیکوکاری ابرار، موافقت خود را با اجرای طرح‌ توسعه‌ پایدار در مناطق روستایی محروم استان سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

بهره‌برداری از تجربیات طرح توسعه روستای محمدآباد و گسترش طرح با توجه به نکاتی مانند ایجاد بستری برای پایداری طرح‌های اقتصادی در بلندمدت، از دیگر نکات مورد تأکید اعضای هیئت مدیره ابرار بود.

در همین رابطه