رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

رئیس اتاق اراک مطرح کرد

واحدهای کوچک نیاز به تقویت توان بازاریابی دارند

منوچهر توسطی، رئیس اتاق اراک معتقد است با حضور مستمر در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی، تقویت مبانی بازاریابی و بازارشناسی، بنگاه‌های کوچک و متوسط قادر به فروش بی‌واسطه خواهند بود و کالاهای ایرانی نیز به‌خوبی معرفی می‌شود.

20 شهریور 1397
کد خبر : 15292
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نقش نمایشگاه توانایی‌های صنایع کوچک را در ارتقاء بازاریابی و معرفی محصولات بنگاه‌های کوچک مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور مستمر در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی روی مقیاس بازار بنگاه‌های اقتصادی بسیار تأثیرگذار بوده و می‌تواند از طریق حذف واسطه‌ها به کاهش هزینه تولید منجر شود.

منوچهر توسطی با اشاره به نیاز صنایع کوچک به حضور در نمایشگاه‌های عرضه محصولات، افزود: خوشبختانه با حمایت سازمان‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نمایشگاه صنایع کوچک برگزار شد که زمینه بازاریابی و معرفی محصولات بنگاه‌های کوچک را فراهم کرده است.

توسطی تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط در زمینه تولید، توانایی خوبی دارند اما در زمینه فروش، بازاریابی و بازرگانی در مقایسه با واحدهای صنعتی بزرگ دارای توانایی مدیریت کمتری هستند و باید این خلأ را به نحوی پر کنند.

او ادامه داد: در نمایشگاه صنایع کوچک واحدهای صنعتی هم با توانایی‌های رقبا آشنا و هم با بازارهای جدید ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس اتاق اراک ضمن اشاره به حضور شرکت‌های مدیریت خدمات صادرات در نمایشگاه صنایع کوچک تأکید کرد: این شرکت‌ها زمینه همکاری فعالیت‌های فی‌مابین بنگاه‌های کوچک و متوسط و مدیریت خدمات صادرات را فراهم می‌کنند. با حضور این شرکت‌ها مبانی بازاریابی و بازارشناسی و فروش بی‌واسطه در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار می‌گیرد.

توسطی با اشاره به تنوع محصولات ارائه شده در نمایشگاه صنایع کوچک اظهار کرد: سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی است، لذا فرصت مناسبی از طریق این نمایشگاه جهت معرفی کالای ایرانی و تشویق مردم به حمایت از تولیدات داخلی فراهم شده بود.

این فعال اقتصادی گفت: به دور از هرگونه تعصب در نمایشگاه شاهد محصولات باکیفیت بودیم که در قیاس با محصولات وارداتی حرفی برای گفتن داشتند ازاین‌رو مردم کشور نیز با حمایت و خرید کالای ایرانی در شرایط سخت اقتصادی، تولیدکننده ایرانی را در رسیدن به سهم بازار بیشتر داخلی و خارجی همیاری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه