رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

اماواگرهای افزایش وام مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید تجدیدنظر در سقف و نرخ سود تسهیلات مسکن از ضرورت است اما دولت باید تمام زوایا را در نظر بگیرد و از طریق تقویت بانک‌ها برای افزایش وام اقدام کند.

24 شهریور 1397
کد خبر : 15349
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برخی پیشنهاد‌ها مبنی بر افزایش سقف وام مسکن، گفت: ایده افزایش سقف وام مسکن در شرایط فعلی بهترین گزینه است، اما دولت باید تمامی زوایای این هم را در جهت تسهیل خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه در نظر بگیرد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه نرخ سود بانکی برای تسهیلات مسکن باید تک‌رقمی و نهایت تا ۱۰ درصد اعمال شود، افزود: در کمبود منابع مالی کشور برای اعطای تسهیلات مسکن شکی نیست، اما باید بدانیم خانه‌دار شدن مردم از اصول قانون اساسی بوده و بر دوش دولت است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید با افزایش سقف وام مسکن مدت‌زمان بازپرداخت آن را برای کمک به اقشار متوسط و ضعیف جامعه افزایش دهد، تصریح کرد: با تسهیلات فعلی مسکن خرید خانه در مراکز شهرها به‌ویژه تهران دیگر غیرممکن است.

رضایی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن از توافقات مجلس برای کمک به قدرت تسهیلات دهی این بانک بوده است، گفت: دولت نیز باید با تزریق منابعی به این بانک قدرت تسهیلات دهی را در آن افزایش دهد.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن ارائه وام مسکن از سوی همه بانک‌ها، تصریح کرد: ایده ارائه وام مسکن از سوی بانک‌هایی غیر از مسکن و ملی می‌تواند از انباشت تقاضا در این حوزه کاسته و بر تسریع در این روند بیفزاید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه مجلس به‌ویژه کمیسیون عمران آن آماده همکاری با بانک مرکزی و دولت برای تجدیدنظر در ارائه تسهیلات مسکن است، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که ارائه تسهیلات مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه صرفه اقتصادی از حیث توانمندی برای خرید خانه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دولت باید با ارائه تسهیلات ارزان و با بازپرداخت طولانی روند خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه را تسهیل کند.

در همین رابطه