رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

معاون اول در پاسخ به درخواست اتاق ایران دستور داد

پیش از ابلاغ بخشنامه‌ها، بخش خصوصی را مطلع کنید

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، صدور بخشنامه و دستورالعمل بدون پیش‌آگاهی را برای فعالان اقتصادی مشکل‌آفرین دانسته و پیش‌آگهی به فعالان اقتصادی قبل از ابلاغ بخشنامه‌های جدید را خواستار شده و جهانگیری نیز دستور بررسی و اقدام لازم را صادر کرده است.

03 مهر 1397
کد خبر : 15486
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، اعلام کرده است: صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدون پیش‌آگاهی، مشکلات جدی برای فعالان اقتصادی و همچنین سازمان‌های مربوطه ایجاد کرده است و خسارت‌های قابل‌توجهی در پی خواهد داشت.

غلامحسین شافعی در این نامه تصریح کرده است: مطابق ماده 24 قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به‌منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، هرگونه تغییر سیاست‌ها، مقررات، و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع عموم برساند.

او در ادامه درخواست کرده است برای جلوگیری از خسارت به فعالان اقتصادی به‌ویژه در امور صادرات و واردات، قبل از ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل‌های جدید، زمان معقولی مشخص و موضوع به‌عنوان پیش‌آگهی به فعالان اقتصادی اعلام شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به این نامه خطاب به وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی دستور داده است با توجه به اهمیت موضوع «اعلام پیش‌آگهی دستورالعمل و بخشنامه‌ها در زمان معقول، قبل از ابلاغ آنها برای جلوگیری از خسارت به فعالان اقتصادی»، این مسئله را بررسی کرده و اقدام لازم برای تحققان را در دستور کار قرار دهند.

در همین رابطه