رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس مطرح کرد

صندوق ضمانت صادرات می‌تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند

محمدامین صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: یکی از نگرانی‌های صادرکنندگان، وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است. دولت ها برای کاهش نگرانی و ارائه پوشش های لازم به آنها در مقابل ریسک های سیاسی و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت های بیمه اعتبار صادراتی می کنند.

08 مهر 1397
کد خبر : 15538
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در کارگاه آموزشی معرفی خدمات و اهداف صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: یکی از عواملی که همواره موجبات نگرانی صادرکنندگان را فراهم می‌کند، وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است، چرا که تحقق هر یک از این ریسک‌ها موجب عدم وصول وجه کالا و خدمات صادره از سوی آنها می‌شود.

محمدامین صباغی‌زاده افزود: دولت ها به منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت های صادراتی خود و کاهش نگرانی آنها در این زمینه و ارائه پوشش های لازم به آنها در مقابل ریسک های سیاسی و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت های بیمه اعتبار صادراتی می‌کنند.

صباغی زاده بیان کرد: استان هرمزگان با ظرفیت های عظیمی که در حوزه تجارت دارد بیش از ۵۰ درصد از حوزه تجاری کشور را به خود اختصاص داده است و از این رو صادرکنندگان نباید دغدغه بازگشت سرمایه را داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بخشنامه‌ها گاها فعالان اقتصادی را با تنگنا مواجه ساخته است صندوق ضمانت صادرات می تواند وضعیت را کنترل کند. اتاق بازرگانی بندرعباس نیز می کوشد با برگزاری چنین کارگاه هایی فعالان اقتصادی را از آخرین اقدامات در حوزه صادرات مطلع سازد.

کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در هرمزگان راه اندازی می شود

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از راه اندازی کارگزاری این صندوق در استان هرمزگان خبر داد و گفت: هیچ معامله ای در دنیا بدون بیمه ضمانت امکان پذیر نیست.

سید علی بیان کرد: در حال حاضر صادرات غیر نفتی ما ۴۵ میلیارد دلار است. این رقم در سال جاری به ۶۰ میلیارد دلار می رسد. ما نمی توانیم تنها به نفت اتکا کنیم و مدیریت خوب در عرصه صادرات می تواند ما را از درآمدهای نفتی بی نیاز کند.

وی کارمزد صندوق ضمانت صادرات را زیر یک درصد عنوان کرد و افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران اقدامات قابل توجهی در حوزه ضمانت صادرات انجام داده است که شناسایی خریداران نیز از اقدامات در خور توجه این صندوق است. ما می توانیم سقف اعتبارات مشتری ها را در کشورهای دنیا ارزیابی کنیم که فعال اقتصادی بتواند با خیال آسوده مراودات داشته باشد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: ما ریسک صادرکنندگان را متقبل می شویم. حتی می توانیم صادرکنندگان را برای خرید از کارخانجات تضمین کنیم تا صادرکننده بتواند با خیال راحت کالای مورد نیاز خود را از کارخانه ها فر اهم کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین بیمه گرهای دنیا ریسک صندوق ضمانت صادرات ایران را به عهده گرفته اند و فعالان اقتصادی بکوشند تا از تمام ظرفیت های این صندوق استفاده کنند.

در همین رابطه