رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

برنامه‌ریزی موسسه جهانی حلال برای المپیک 2020 ژاپن

برنامه‌های بلند مدت توسعه حلال ژاپن با توجه به برگزاری رقابت های المپیک 2020 در این کشور طی دیدار نماینده موسسه جهانی حلال در ژاپن با مدیر کل ایکریک مورد بررسی قرار گرفت.

12 خرداد 1395
کد خبر : 1554
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایندگی موسسه جهانی حلال در ژاپن با همکاری دفتر مرکزی در ایران اقدامات گسترده‌ای را برای معرفی محصولات حلال به عمل آورده است. سایت اختصاصی شرکتAA Halal  که نمایندگی موسسه جهانی حلال در ژاپن را به عهده دارد به زبان های ژاپنی و انگلیسی تا پایان ماه میلادی به بهره برداری خواهد رسید. در این سایت اطلاعات نحوه دریافت گواهی و اعلام نمایشگاه ها و سمینارهای مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد. 

همچنین این شرکت در حال طراحی یک نرم افزار اندرویدی برای نصب در تلفن های هوشمند است که کاربران به واسطه آن به مکان‌هایی که دارای نشان حلال از موسسه جهانی حلال هستند، راهنمایی می‌شوند.

از جمله فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی AA Halal، همکاری با یک شرکت تبلیغاتی بزرگ است که به منظور ایجاد بازار برای محصولات دارای نشان حلال ایکریک، تاسیس مرکزی به نام آشپزخانه حلال را در دستور کار خود قرار داده اند. وظیفه آن معرفی محصولات ژاپنی دارای نشان موسسه جهانی حلال بوده و به این ترتیب داد و ستد اینگونه محصولات را آسان تر می کند.

علاوه بر مواد خوراکی و آشامیدنی، محصولات دارویی نیز مورد توجه این دو شرکت قرار گرفته و در پی آن هستند که به معرفی و جایگزینی داروهای موجود با نوع حلال آن بپردازند و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات حلال را به سایر کشورهای اسلامی صادر کنند.

علاوه براین به منظور رقابت با سایر نهادهای صدور گواهی حلال که در ژاپن فعالیت دارند، این شرکت در صدد تاسیس کشتارگاه حلال بر اساس استانداردهای حلال OIC  در  یکی از شهرهای جنوبی این کشور بوده تا گوشت و مرغ مورد نیاز رستوران های ژاپنی را تامین کند. با توجه به برگزاری رقابت های المپیک در سال 2020 میلادی در ژاپن، دولت و بخش خصوصی برنامه های بسیاری را برای رفاه حال گردشگران مسلمان تدارک دیده اند که نمایندگی موسسه جهانی حلال در ژاپن نقش مهمی را در این بخش بر عهده دارد.

موضوعات :
در همین رابطه