رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

معاون بین‌الملل اتاق ایران تأکید کرد

گسترش روابط تجاری ایران و ازبکستان با تشکیل کمیته مشترک دو کشور

نشست توجیهی تشکیل کمیته مشترک ایران - ازبکستان با حضور گروهی از اعضای اتاق ایران و فعالان اقتصادی در تجارت با ازبکستان، برگزار شد. به اعتقاد محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران تشکیل کمیته مشترک ایران و ازبکستان نقش موثری در افزایش مناسبات تجاری دو کشور و صادرات ایران به ازبکستان دارد.

09 مهر 1397
کد خبر : 15562
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نشست توجیهی تشکیل کمیته مشترک ایران - ازبکستان با حضور محمدرضاکرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و جمعی از  فعالان اقتصادی در تجارت با ازبکستان، برگزار شد.

 محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به حجم تجارت 300 میلیون دلاری میان ایران و ازبکستان تأکید کرد: کشور ازبکستان یکی از کشورهای مهم حوزه CIS و از کشورهای مستعد برای توسعه صادرات ایران محسوب می‌شود.

او افزود: تراز تجاری ایران با این کشور به دلیل صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالاهای مهم و استراتژیکی چون سیمان مثبت است و انتظار می‌رود که تشکیل کمیته مشترک ایران و ازبکستان بتواند در افزایش مناسبات تجاری دو کشور و صادرات ایران به ازبکستان مؤثر عمل کند.

به اعتقاد معاون امور بین‌الملل اتاق ایران امید است که تولیدات کشور را از طریق ازبکستان در اختیار کشورهای منطقه آسیای مرکزی قرار دهیم. در همین زمینه اصلاح نظام تعرفه‌ای میان دو کشور به‌منظور افزایش صادرات کالاهای ایرانی امری ضروری است.

کرباسی در ادامه خبر داد:‌مجوز تشکیل کمیته مشترک ایران و ازبکستان توسط هیات رئیسه اتاق ایران صادرشده و جهت شناسایی فعالین اقتصادی در تجارت با کشور ازبکستان همکاری‌های مختلفی با گمرک، تشکل‌ها و اتاق‌های سراسر کشور صورت گرفته است.

به گفته معاون امور بین‌الملل اتاق ایران اعضای این کمیته مشترک حداقل 3 نفر و حداکثر 15 نفر هستند و وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و اتاق ایران هرکدام یک نماینده در این کمیته خواهند داشت.

در همین رابطه