شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اراک در استقبال از هیات سوئیسی

استان مرکزی علاقمند به متعادل‌سازی تراز تجاری با سوئیس است

منوچهر توسطی، رئیس اتاق اراک می گوید با توجه به ظرفیت های استان مرکزی، می توان تعاملات اقتصادی و تجاری با سوئیس را افزایش داده و به فکر متعادل‌سازی تراز تجاری با سوئیس بود.

09 مهر 1397
کد خبر : 15565
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در دیدار با هیات سوئیسی گفت: استان مرکزی علاقمند به توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری و متعادل‌سازی تراز تجاری با سوئیس است.

منوچهر توسطی افزود: استان مرکزی می تواند سهمی در واردات سوئیس داشته باشد به طوری که در حوزه روغن های صنعتی، داروهای گیاهی و  صنایع دستی مانند فرش و گلیم می توان نیاز سوئیس را از این استان تامین کرد.

توسطی گفت: در اتاق اراک برنامه گسترده‌ای برای روابط تجاری بیشتر با کشورهای هدف در دستور کار قرار دارد و با پذیرش هیات های تجاری خارجی و اعزام هیات های تجاری استان مرکزی به کشورهای هدف به دنبال تقویت روابط تجاری هستیم.

رئیس اتاق اراک اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت ها می توان تعاملات را افزایش داد و امید است که این سفر شروعی برای تعاملات بیشتر و ادامه همکاری ها باشد.

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران با ابراز خرسندی از این سفر، استان مرکزی را قلب صنعت و اقتصاد ایران دانست و افزود: در حال حاضر روابط گرمی بین ایران و سوئیس حاکم است و شرایط اقتصادی خوبی وجود دارد که البته این شرایط قابل ارتقاست. این سفر می تواند به توسعه تعاملات و فرصت ها کمک کند و ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز افزایش یابد.

لایتنر گفت: سوئیس کشور کوچکی است اما از بعد اقتصادی جزو ٢٠ کشور قدرتمند جهان به شمار می رود و در حوزه نوآوری پیشرفت های خوبی داشته است. بخش صنعت و فناوری در این کشور ترکیب شده و این امر پیشرفت های خوبی را برای کشور رقم زده است.

وی اضافه کرد: شهرهای صنعتی سوئیس کوچکتر از اراک هستند و قطعا سه هزار واحد صنعتی ندارند، اما با عقد پیمان خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای صنعتی سوئیس و اراک موافق هستم.

سفیر سوئیس پس از دیدار با فعالان بخش خصوصی استان مرکزی از شرکت های واگن پارس و ماشین سازی اراک بازدید کرد.

 

موضوعات :
در همین رابطه