رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین سلاح ورزی در نشست فعالان اقتصادی با استاندار لرستان مطرح کرد

اولویت دولت حفظ اشتغال و بالا بردن توان تولید باشد

حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اناق ایران و رئیس اتاق لرستان می‌گوید، تولید کنندگان لرستانی عصاره فعالیت‎های اقتصادی استان هستند و با توجه به شرایطی که در استان وجود دارد اولویت اصلی باید حفظ اشتغال و توان تولید موجود در بنگاه‎های اقتصادی باشد.

14 مهر 1397
کد خبر : 15646
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در نشست صبحانه‌کاری فعالان اقتصادی استان لرستان با استاندار که در این اتاق برگزار شد، گفت: به دلیل تلاطماتی که اخیرا در بازار ارز و عمدتا به دلایل غیر اقتصادی به وجود آمد، در حوزه‎های اقتصادی دیگر اختلال به وجود آمد و این اوضاع در حالی رقم خورد که شاید برای بخش صادراتی کشور شرایط مناسب‎تری به وجود آمده بود.

حسین سلاح‌ورزی افزود: در این شرایط به دلیل افزایش بی‎رویه قیمت ارز در زمینه تامین مواد اولیه یا هزینه‎های جاری، تولیدکنندگان در مضیقه قرار گرفتند و مجموعه‎ای از مشکلات در کشور به وجود آمد که عمدتا منشاء غیر اقتصادی دارند.

نایب رئیس اتاق ایران اضافه کرد: در 20 سال اخیر هیچگاه کشور از نظر ذخایر ارزی تا حد کنونی وضعیت مطمئنی نداشته و براساس آمار بیش از 120 میلیارد دلار ذخایر ارزی در اختیار کشور است. در این شرایط با اینکه اتفاقی از نظر تقاضا به وجود نیامده ولی به دلیل جنبه‎های روانی شاهد رشد بی‌رویه قیمت ارز بودیم.

سلاح‎ورزی تصریح کرد: براساس محاسبات اقتصاد مهندسی هیچ روشی با هیچ سال پایه‎ای تایید نمی‎کند که ارزش دلار در این قیمت و محدوده باشد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر با مداخله و کنترل هوشمندانه بانک مرکزی روند قیمت ارز در کشور سیر نزولی داشته و دارد. در سطح ملی و استانی تلاش بسیار زیادی می‎شود تا بازار تنظیم و مشکلات اقتصادی حل شوند.

رئیس اتاق لرستان با اشاره به اینکه تولید کنندگان لرستانی عصاره فعالیت‎های اقتصادی استان هستند، افزود: با توجه به شرایطی که در استان وجود دارد اولویت اصلی باید حفظ اشتغال و توان تولید موجود در بنگاه‎های اقتصادی استان باشد. باید کارخانجات و بنگاه‎هایی که قبلا واحدهای فعالی بوده‎اند، به چرخه تولید برگردند و در مرحله بعد باید به ضرورت سرمایه‎گذاری‎های جدید پرداخت.

در همین رابطه