رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان

آبادان می‌تواند پایلوت پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار گیرد

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می گوید،‌ اتاق آبادان با دارا بودن پتانسیل های فراوان از جمله عضویت تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و برخی صنایع تولیدی و خدماتی بزرگ در منطقه، به عنوان قطبی بزرگ و تاثیرگزار در رشد و توسعه اقتصادی منطقه آبادان ایفای نقش می کند.

14 مهر 1397
کد خبر : 15658
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیئتی متشکل از نمایندگان اتاق آبادان، به ریاست مسعود خیاط زاده، رئیس این اتاق با حضور در فرمانداری ویژه آبادان در خصوص موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این جلسه با ابراز تاسف از عدم تشکیل شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در آبادان گفت: اتاق آبادان با دارا بودن پتانسیل های فراوان از جمله عضویت تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و برخی صنایع تولیدی و خدماتی بزرگ در منطقه، به عنوان قطبی بزرگ و تاثیرگزار در رشد و توسعه اقتصادی منطقه آبادان ایفای نقش می کند.

مسعود خیاط زاده با اشاره به جغرافیا و گستره ی این اتاق گفت: اتاق آبادان یکی از اتاق های شهرستانی است که حوزه تحت نظرش بسیار وسیع است. این اتاق در حال حاضر شهرستان های ماهشهر، شادگان و هندیجان را تحت پوشش خدماتی خود دارد.

خیاط زاده افزود: بسیاری از تجار و بازرگانان استان کارت بازرگانی خود را از اتاق آبادان دریافت کرده و عضو این اتاق هستند. همچنین اتاق آبادان در بصره عراق نیز فعال بوده و جهت تسهیل امور تجارتی بین ایران و عراق دفتر نمایندگی دارد.

وی با اشاره به این که اتاق آبادان بر اساس تصمیم گیری ها در اتاق ایران، بعنوان معین روابط تجاری با کشور اندونزی انتخاب شده است، گفت: توجه به بخش خصوصی و درگرفتن گفتمان جدی و عملیاتی بین بخش خصوصی و دولت موجب شکوه اقتصادی خواهد شد. باید از فرصت وجود این اتاق در این منطقه نهایت استفاده را برد.

در ادامه محمد صادق جوهری، نائب رئیس اتاق آبادان گفت: توجه به اصل 44 قانون اساسی، نقشه راهبردی بین دو بخش خصوصی و دولت را ترسیم کرده است. بر اساس این اصل رشد و توسعه واقعی در گرو تعامل واقعی و عملیات محور بین دولت و بخش خصوصی صورت می گیرد و آبادان با داشتن زمینه های متعدد صنعتی، کشاورزی و گردشگری می تواند پایلوت پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری آبادان نیز گفت: در بخش دولتی شورای گفت وگو برای شکل گیری این شورا در آبادان اعلام آمادگی می کنیم. وقتی آبادان، اتاق مستقل دارد یعنی می تواند در تجارت و بازرگانی سهمی داشته باشد.

سید زین العابدین موسوی افزود: بخش های خصوصی، دولتی و تعاونی با همگرایی یکدیگر می توانند اسباب رفاه و رونق معیشت مردم بشوند و این در گروی هم نشینی و تبادل نظر بین این سه اتفاق می افتد. بنابراین تلاش می کنم تا شورای دولت و بخش خصوصی در آبادان تشکیل شود.

موسوی با اشاره به قرار داشتن آبادان درمحدوده منطقه آزاد اروند ادامه داد: منطقه آزاد اروند فرصتی طلایی است که شرط مردم از آن، اجرایی شدن تمام قوانین حاکم بر مناطق آزاد است. تا مادامی که قوانین تجارت در سرزمین اصلی درمحدوده منطقه آزاد اروند حاکم باشد نمی توان انتظار داشت تجار و بازرگانان داخلی و خارجی رغبتی بیش از حضور در دیگر مناطق کشور داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه