شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست معاون بین‌الملل اتاق ایران و کاردار ساحل عاج مطرح کرد

حمل‌و‌نقل، ساختمان‌سازی و دارو، زمینه‌های مستعد همکاری میان ایران و ساحل عاج

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به ویژگی‌ها و موقعیت ویژه ساحل‌عاج در غرب آفریقا، گفت: 40 درصد سرمایه بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا متعلق به ساحل‌عاج است و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

16 مهر 1397
کد خبر : 15680
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران بعدازظهر امروز میزبان تاماکولو اوتارا کاردار سفارت ساحل‌عاج در تهران بود. 

به گفه معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، فروش اتوبوس، صادرات تجهیزات پزشکی و دارو، ایجاد خطوط تولید برق توسط شرکت‌های ایرانی در ساحل‌عاج و ارائه خدمات فنی مهندسی درزمینه جاده‌سازی،راه‌سازی و ساختمانسازی، چهار حوزه‌ای است که فرصت همکاری دو کشور ایران و ساحل‌عاج در آن‌ها فراهم است و ضروری است تا باهدف گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری در این حوزه‌ها، نشست‌های متعددی با حضور مسئولان و فعالان بخش خصوصی دو کشور برگزار شود.

کرباسی با اشاره به ویژگی‌ها و موقعیت ویژه ساحل‌عاج در غرب آفریقا گفت: 40 درصد سرمایه بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا متعلق به ساحل‌عاج است و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

کرباسی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌منظور بازدید هیاتی تجاری از ساحل‌عاج به سرپرستی رئیس اتاق ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد زمینه‌های متنوعی جهت همکاری پیش‌روی بخش‌ خصوصی دو کشور قرار دارد.

 به گفته او حجم روابط اقتصادی ایران و ساحل‌عاج 12 میلیون دلار است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دو کشور این رقم می‌تواند افزایش یاید.

در ادامه این دیدار، تاماکولو اوتارا کاردار ساحل‌عاج  گفت: کشور ما درزمینه تولیدات کشاورزی بسیار پیشرفت کرده است. بطوریکه تولیدات این کشور از جمله کاکائو دارای رتبه نخست در دنیاست.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور در حوزه‌های حمل‌ونقل، ساختمان و دارو تأکید کرد: زمینه‌های همکاری اقتصادی برای شرکت‌های ایرانی در ساحل‌عاج فراهم است.

کاردار سفارت ساحل‌عاج با اشاره به تمهیدات این کشور برای تضمین فعالیت شرکت‎‌های ایرانی در ساحل‌عاج گفت: فرآیند ثبت شرکت و همچنین صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی در مقایسه با گذشته در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و شرکت‌های ایرانی می‌توانند با اطمینان اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور کنند.

او همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به استان‌های همدان و سمنان با اشاره به برخی توافقات صورت گرفته با مسئولان این استان‌ها گفت: درزمینه تولید پارچه، ترانسفورماتور و خرید اتوبوس مذاکراتی انجام‌شده است که در حال پیگیری و نهایی کردن توافقات هستیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات بانکی بین دو کشور را هم حل کنیم.

اوتارا از سفر وزیر بهداشت ساحل‌عاج به تهران باهدف توسعه همکاری‌ها درزمینه تجهیزات پزشکی خبر داد که در آینده‌ای نردیک انجام خواهد شد.

برگزاری همایش تجاری مشترک ایران و ساحل‌عاج از دیگر موضوعاتی بود که معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و نماینده سفیر ساحل‌عاج در تهران درباره چگونگی برگزاری آن به بحث و بررسی پرداخته و اظهار امیدواری کردند که این همایش‌های تجاری بتواند سرآغاز شکوفایی روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور باشد.

 

در همین رابطه