رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان

خرمای شادگان صاحب برند اختصاصی می‌شود

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می گوید با توجه به اهمیت توجه و توسعه صنعت خرما، مسئولان ذیربط در شهرستان شادگان باید برند خرمای شادگان را ثبت کرده و زمینه ثبت گواهی مبدا از شادگان و به نام شادگان را فراهم کنند.

21 مهر 1397
کد خبر : 15760
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی شهرستان شادگان در محل دفتر نمایندگی این اتاق در شادگان برگزار و بر تشکیل کارگروه خرما بعنوان «انجمن خرمای شادگان» تاکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست با اعلام آمادگی و حمایت از برند خرمای شادگان اعلام کرد که مقدمات حضور برند خرمای شادگان در بازارهای جهانی را فراهم خواهد کرد.

مسعود خیاط زاده گفت: کرسی اتاق آبادان در شورای گفت‌وگوی استان فرصتی طلایی برای توسعه فضای کسب و کار در مناطق زیرنظر این اتاق است و انتظار ما این است که تولیدکنندگان خرما در شادگان، حضور در بازارهای خارجی را تجربه کنند.

خیاط زاده افزود: ثبت گواهی مبداء برای خرمای شادگان از ضروریت های فعلی است و اینکه خرمای شادگان در جایی دیگر و به نام دیگران ثبت گواهی شود به معنای فرصت سوزی و جفای به نخل داران و تجار این شهرستان است.

رئیس اتاق آبادان خاطرنشان کرد: آبادان انتظار دارد مسئولان ذیربط در شهرستان شادگان با توجه به اهمیت توجه و توسعه این صنعت، برند خرمای شادگان را ثبت کرده و زمینه ثبت گواهی مبدا از شادگان و به نام شادگان را فراهم کنند.

خنافره، رئیس اداره صنعت و معدن شادگان نیز در این نشست گفت: صنایع تولید و بسته بندی خرما در شهرستان شادگان قابلیت توسعه و بروزرسانی دارد. شادگان بیش از ۳۵ کارگاه بسته بندی دارد و برند خرمای شادگان باید بین المللی بشود.

در ادامه سعید حاجیان، فرماندار شادگان ضمن تشکر از اتاق آبادان بخاطر تشکیل این نشست مهم اظهار داشت: نمایشگاه و توسعه صنایع جانبی خرمای شادگان باید راه اندازی بشود. دولت تسهیلات لازم نظیر جانمایی زمین رایگان و اعتبارات لازم در اختیار فعالان این بخش قرار خواهد داد و در این مسیر، فرمانداری شادگان با تمام توان در کنار تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما در منطقه شادگان خواهد بود.

فرماندار شادگان افزود: خرمای شادگان، مشکل اشتغال جوانان شادگانی را مرتفع می سازد. نگاه به محصول استراتژیک باید با نگاهی تخصصی همراه باشد و ما معتقدیم بخش خصوصی با مدیریت اتاق آبادان در این زمینه کمک شایانی به شهرستان شادگان خواهد کرد.

در ادامه نورالدین موسی، سرپرست بندر تجاری شادگان با اشاره به فعالیت های بندر شادگان گفت: می توانیم با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بندری شادگان، فعالیت این بندر را افزایش دهیم. در حال حاضر فعالیت بندر شادگان چندان مطلوب نیست که امیدواریم با تجمیع بخش های مورد نیاز در تسهیل و تسریع صادرات شاهد رونق دوباره این بندر باشیم.

در این نشست فعالان اقتصادی شهرستان شادگان که عمدتا در زمینه ی تولید و بسته بندی خرما فعالیت دارند به همراه فرماندار، رئیس ادارات صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، گمرک و بنادر و کشتیرانی این شهر، گرد هم آمدند تا از سرمایه‌های واقعی این شهرستان بویژه محصول استراتژیک خرما در جهت رشد و توسعه منطقه حمایت کنند.

در همین رابطه