رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز

عمان، برگ برنده تجارت در منطقه محسوب می‌شود

شهلا عموری رئیس اتاق اهواز می‌گوید با توجه به ریسک پایین کشور عمان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید از مشوق های سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی این منطقه بهره‌مند شده و از موقعیت فراهم شده در بازار عمان نهایت استفاده را ببرند.

22 مهر 1397
کد خبر : 15763
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیأتی از اتاق مشترک ایران و عمان متشکل از رئیس، نائب رئیس و دبیر این اتاق طی سفری به بندر و منطقه آزاد صلاله برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در این منطقه با مقامات عمانی دیدار و گفت‌وگو کردند و مزیت‌های ارتباط تجاری و سرمایه‌گذاری آن را مورد ارزیابی قرار دادند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و نائب رئیس دوم اتاق مشترک ایران و عمان درباره این سفر گفت: در نشست با عمانی‌ها قرار شد با هماهنگی میان دو طرف تسهیلات لازم در خصوص حمل کالا، تعاملات و همکاری های تجاری و فعالیت‌های سرمایه گذاری مشترک دو کشور فراهم شود.

شهلا عموری اظهار کرد: منطقه آزاد صلاله برای جذب سرمایه گذار در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی، انبار، سردخانه و دفاتر تجاری و همچنین صادرات مجدد کالا به کشورهای مختلف زمینه را مهیا کرده است.

وی اضافه کرد: دولت عمان زیرساخت ها را در منطقه فراهم کرده و ساخت و ساز را به سرمایه‌گذار با متراژهای درخواستی از طرف سرمایه‌گذار و به قیمتی مناسب واگذار کرده است.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با اشاره به مساحت ۳۵۰۰ هکتاری منطقه صلاله گفت: در این منطقه گیت گمرکی وجود ندارد و کالا بر مبنای خوداظهاری و اعتماد به صاحب کالا وارد می شود.

وی با اشاره به بازدید هیات ایرانی از زیرساخت ها و پتانسیل های بندر صلاله تاکید کرد: عمان اکنون برگ برنده تجارت ما در منطقه محسوب می شود و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید از موقعیت فراهم شده بازار عمان نهایت استفاده و بهره را ببرند و با توجه به ریسک پایین کشور عمان از مشوق های سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی این منطقه بهره مند شوند.

بعد از شهر مسقط، صلاله مرکز استان ظفار، بزرگ‌ترین بندر در عمان و دومین شهر بزرگ کشور عمان است که در فصل بارندگی‌های شدید، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

 در این سفر محسن ضرابی ریاست اتاق مشترک ایران و عمان، محمدامین صباغی زاده رئیس اتاق بندرعباس و نائب رئیس اول اتاق مشترک ایران و عمان، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز و نائب رئیس دوم اتاق مشترک ایران و عمان و آرزو جمالی نظری دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان با أحمد بن ناصر المحرزی مدیرعامل بندر و منطقه آزاد صلاله دیدار کردند.

هیات ایرانی ضمن آشنایی با مزیت هایی که برای تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی به خصوص ایرانی فراهم شده، از نزدیک امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در این بندر و منطقه را ارزیابی کردند.

همچنین در این سفر و در قالب جلساتی که هیات ایرانی با مقامات ارشد بندر و منطقه آزاد صلاله داشتند در مورد چگونگی حضور شرکت‌های ایرانی در این منطقه و تسهیلاتی که برای فعالیت اقتصادی ایران توافق شد، گفت وگو کرده و مقرر شد پیگیری های بعدی با همکاری دو جانبه اتاق مشترک ایران و عمان و بندر و منطقه آزاد صلاله جهت اجرایی شدن توافقات به عمل آید.

در همین رابطه