رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در سفر هیات اتاق خرمشهر به روسیه صورت گرفت

رایزنی برای صادرات محصولات خرمشهر به روسیه

هیئتی متشکل از بازرگانان، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق خرمشهر به سرپرستی نایب رئیس این اتاق با هدف توسعه مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری منطقه با کشور روسیه به این کشور اعزام شدند.

24 مهر 1397
کد خبر : 15807
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همزمان با نمایشگاه مواد غذائی مسکو، هیئتی متشکل از بازرگانان، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق خرمشهر به سرپرستی نایب رئیس این اتاق با هدف توسعه مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری منطقه با کشور روسیه و بررسی راه‌اندازی مسیر ترانزیتی شمال- جنوب به روسیه اعزام شد و با مسئولان تجاری و نهادهای بخش خصوصی کشور روسیه دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس اعلام امور بین الملل اتاق خرمشهر، جلسه با ماروزف یوری نیکولاوویج رئیس بخش همکاری های بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع مسکو، بازدید از غرفه های نمایشگاه صنایع غذائی مسکو، دیدار با کاردار اول سفارت ایران در مسکو، بازدید از فوت سیتی، دیدار با بازرگانان کالاهای ایرانی در زمینه مواد غذایی و جلسه با اتاق سن پترزبورگ و دیدار با نائب رئیس اول آن اتاق از مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت تجاری بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در این دیدار گفت: در نشست با رئیس بخش همکاری‌های بین‌الملل اتاق مسکو که با حضور رایزن بازرگانی ایران در روسیه، برگزار شد ضمن معرفی امکانات منطقه آزاد اروند، در رابطه با افتتاح خط ترانزیتی شمال-جنوب به بندر خرمشهر جهت حمل و نقل کالاهای وارداتی کشورهای حوزه خلیج فارس از روسیه و امکان پیگیری صادرات مجدد کالا از این طریق با به دست آوردن شریک تجاری از طرف اتاق مسکو به تفاهمات اولیه دست پیدا شد.

هانی فیصلی با اشاره به نشست با نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سن پترزبورگ گفت: در ابتدای این جلسه و از سوی طرف روسی امکانات تجاری و اقتصادی سن پترزبرگ معرفی و علاقه مندی بازرگانان روسی به واردات کالاهایی نظیر خرما، سبزیجات، میوه، نخ و محصولات اولیه پتروشیمی از ایران و همچنین آمادگی جهت صادرات دارو از سن پترزبورگ به عنوان یکی از قطب های داروسازی روسیه اعلام شد.

فیصلی ادامه داد: اتاق خرمشهر نیز در این نشست ضمن معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد اروند و همچنین برخورداری از مزایا و تسهیلات ویژه این منطقه، از اتاق سن پترزبورگ برای اعزام گروهی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی آن کشور جهت بازدید از خرمشهر و مذاکره با اتاق خرمشهر دعوت به عمل آورد.

در پایان نیز لوح یاد بود اتاق خرمشهر به خانم یکاترینا لبدووا نائب رئیس اول این اتاق اهدا شد.

موضوعات :
در همین رابطه