رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست با معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

دولت لایحه جامع حمایت از بنگاه های اقتصادی را ارائه دهد

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان می گوید در شرایط فعلی کشور اداره بنگاه‌های اقتصادی کار بسیار دشواری است. بخش خصوصی از دولت انتظار دارد هر چه سریعتر لایحه جامع حمایت از بنگاه های اقتصادی را نهایی و به مجلس ارائه دهد تا از فشارهای وارد شده به صنایع بکاهد.

25 مهر 1397
کد خبر : 15828
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشست با معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:  در شرایط فعلی کشور اداره بنگاه‌های اقتصادی کار بسیار دشواری است. بخش خصوصی از دولت انتظار دارد هر چه سریعتر لایحه جامع حمایت از بنگاه های اقتصادی را نهایی و به مجلس ارائه دهد تا از فشارهای وارد شده به صنایع بکاهد.

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: همیشه در شرایط بحرانی و خاص نحوه اداره بنگاه ها متفاوت است و باید در این لایحه همه موارد از جمله هزینه‌های برق، آب، مالیات و مواد اولیه در نظر گرفته شود.

طبیب‌زاده ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی همکاری خوبی با اتاق دارد که امیدواریم این همکاری ها در زمینه های مشترک و مورد علاقه، به ویژه در حوزه آموزش فعالان اقتصادی گسترده‌تر شود.

وی اظهار کرد: پسته، خرما، فرش و محصولات گلخانه‌ای از جمله خوشه هایی هستند که در کرمان تشکیل شده‌اند و اتاق و شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند.

 رئیس اتاق کرمان لازمه توسعه صادرات را ایجاد پایگاه‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: در صورت همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و اتاق، می توان ضمن هم‌افزایی فعالیت‌ها، به صادرات بیشتر تولیدات استان به کشورهای آسیای میانه، هند و روسیه پرداخته شود.

 وی افزود: برخی اقدامات در زمینه های استارت آپ ها، فناوری، کارآفرینی و فعالیت های دانش بنیان، توسط اتاق، سازمان صنایع کوچک و پارک علم و فناوری انجام می شود که باید از موازی کاری پرهیز و از تجربیات موفق یکدیگر استفاده کرد.

نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود

در ادامه این نشست، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ارائه خدمات نرم افزاری را یکی از وظایف اصلی این سازمان عنوان و بیان کرد: به همکاری های مشترک در این زمینه نیاز داریم که می توانیم گسترش این همکاری ها را از اتاق کرمان آغاز کنیم.

 فرشاد مقیمی با تاکید بر اینکه حتما باید نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود، افزود: بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی، اصناف، تعاون، خانه صنعت و معدن باید صدای واحدی داشته باشند تا بتوانند محور اصلی فعالیت ها قرار گیرند زیرا در غیر این صورت دولت را با ارائه نظرات متفاوت دچار چالش می کنند.

مقیمی پیشنهاد امضای تفاهم نامه با اتاق کرمان را مطرح کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه می تواند در دو تا سه موضوع اصلی مانند فن بازار، توسعه خوشه ها و فعالیت های مربوط به نظام پیمانکاری فرعی به امضا برسد و نقطه نظرات در مورد حمایت از بنگاه های اقتصادی از اتاق کرمان دریافت شود.

 معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: استان کرمان در صورت تمایل می تواند فن بازار ایران و چین را بر عهده بگیرد و نه تنها برای استان بلکه محور فعالیت های مرتبط کشور در این بازار را بر عهده بگیرد.

مقیمی با بیان اینکه باید سایت مشترک خوشه ها را ایجاد کنیم، اظهار کرد: در معرفی خوشه ها باید دیدگاه ها را تغییر داد و فعالیت ها را در فضای مجازی دنبال کرد.سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار خوبی برای صنایع کوچک در بحث خوشه ها، برندسازی و ایجاد پایگاه های صادراتی در کشورهای هدف در نظر گرفته که اگر این منابع تخصیص داده شود می توان در زمینه توسعه زیرساخت های صادرات غیرنفتی، با اتاق همکاری های لازم را انجام داد.

 گفتنی است در این نشست آموزش باغداران پسته در مباحث سموم باقی مانده و غیراستاندارد، تحقیقات و پژوهش در زمینه آفات، ایجاد شهرک فناوری استان با کمک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی درخواست شد.

موضوعات :
در همین رابطه