رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سنندج در نشست بررسی مشکلات مرزی کردستان

مرز سیف سقز، تعیین تکلیف شود

سیدکمال حسینی، رئیس اتاق سنندج می گوید با توجه به اهمیت و موقعیت استراتژیک استان کردستان و بهره مندی مردمان مرز از موهبت های مرزی و تاثیر آن بر معیشت مردم، ضرورت دارد این مرز تعیین تکلیف شود.

28 مهر 1397
کد خبر : 15865
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سیدکمال حسینی، رئیس اتاق سنندج می گوید با توجه به اهمیت و موقعیت استراتژیک استان کردستان و بهره مندی مردمان مرز از موهبت های مرزی و تاثیر آن بر معیشت مردم، ضرورت دارد این مرز تعیین تکلیف شود.

کمال حسینی ، رئیس اتاق سنندج

نشست ویژه بررسی مشکلات پیش روی تجار و بازرگانان مرز بانه و مریوان و تعیین تکلیف مرز سیف سقز با حضور رئیس اتاق سنندج و رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان در دفتر استاندار کردستان برگزار شد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این نشست به اهمیت و موقعیت استراتژیک استان و بهره مندی مردمان مرز از موهبت های مرزی و اثرات آن بر معیشت مرزهای استان اشاره کرد و گفت: سالها مردم شهر سقز که دومین شهر پرجمعیت استان است از مرز سیف بهره می برد و متاسفانه از سال ٩٠ این مرز تعطیل شده است.

سیدکمال حسینی افزود: خوشبختانه امسال با اجرای طرح های زیرساختی و شروع فعالیت های زیربنایی در این مرز شاهد خوشحالی مردم منطقه هستیم و امیدواریم این مهم به بازگشایی مرز منجر شود. انتظار داریم به صورت شفاف موضوع بازگشایی مرز از سوی مسئولان و متولیان امر پیگیری شود و دلایل را به فعالان اقتصادی منعکس کنند.

استاندار کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این مرز گفت: امسال با موافقت وزارت کشور بحث ایجاد زیر ساخت مطرح و حتی پیمانکار مشخص و تامین بودجه شد اما متاسفانه با اصرار طرف مقابل نسبت به عدم بازگشایی این مرز، فعلا از ادامه کار جلوگیری شده اما هنوز قرارداد به قوت خود باقی مانده است.

بهمن مرادنیا خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفری که با حضور رئیس اتاق و نمایندگان شهرهای مرزی به اقلیم کردستان خواهیم داشت برای حل این موضوع قدم های مهمی برداشته شود و نظر طرف عراقی را به بازگشایی این مرز جلب کنیم.

 محمدی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سقز نیز اظهار کرد: بیش از پانزده سال مرز سیف محل ارتزاق تجار و فعالان اقتصادی بوده که متاسفانه با تعطیل شدن آن شاهد از بین رفتن صدها شغل و مهاجرت گسترده مردم از این مناطق به دیگر شهرها بودیم. امیدواریم مرز سیف با تدبیر مسئولان استان بازگشایی و زمینه شادی مردم این منطقه فراهم شود.

همچنین در این جلسه در مورد بخشنامه های مکرر و ممنوعیت و محدودیت صادرات کالا از سوی نمایندگان فعالان اقتصادی مطرح و تقاضا شد با توجه به اینکه هر گونه محدودیت و جلوگیری از صادرات به ضرر اقتصاد کشور است دستگاه های مستقر و مجری، بخشی را به عنوان جبران خسارت برای تجار در نظر بگیرند.

موضوعات :
در همین رابطه