رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بیرجند در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان

با معرفی توانمندی‌های خراسان جنوبی می توان ضریب سرمایه‌گذاری را افزایش داد

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند می گوید استان خراسان جنوبی در بخش های مختلف نیروی انسانی، معادن و کشاورزی ظرفیت بالایی دارد. با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان می توان ضریب سرمایه گذاری را افزایش داد و در بخش خصوصی و نیروی کار انگیزه ایجاد کرد.

29 مهر 1397
کد خبر : 15895
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان، اظهار کرد: معرفی توانمندی ها و جاذبه های طبیعی و فرهنگی استان نقش مهمی در تصمیم گیری ها و انتخاب سرمایه گذاران خواهد داشت.

محسن احتشام به ظرفیت بالا و منحصر بفرد استان در بخش های مختلف نیروی انسانی، معادن و کشاورزی اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی از جمله زعفران، زرشک، عناب، انار و همچنین معادن از جمله جذابیت های دیدنی و بی نظیر استان بوده که  اقدامات مناسبی جهت شناسایی، معرفی و سرمایه گذاری این محصولات انجام نشده است.

احتشام افزود: صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین و پر اشتغال ترین صنایع است. راهکار اتاق بیرجند در جهت معرفی و شناسایی ظرفیت ها و جاذبه های بخش صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل و کمیسیون گردشگری در این اتاق فعالسازی شده است. این کمیسیون  در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات شایسته ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان می توان ضریب سرمایه گذاری را افزایش داد و انگیزه را در بخش خصوصی و نیروی کار ایجاد کرد.

احتشام تأکید کرد: توسعه و اشتغال با حرف عملی نمی شود. در برخی از شهرهای استان علی رغم  قدمت آن، زیرساخت مناسبی وجود ندارد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت ها فراهم شود.

رئیس اتاق بیرجند بیان کرد: باید در مکان های عمومی المان هایی از محصولات استان گذاشته شود. با برگزاری جشنواره های مختلف می توان به معرفی توانمندی های استان کمک کرد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز گفت: در حال حاضر مرز استان تبدیل به اقامتگاه شده و همچنین حاشیه محور یزد- طبس- رباط شور و خوشاب به سرمایه گذار واگذار شده است.

حسن رمضانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ثبت جهانی گفت: با اقدامات انجام شده تعداد آثار دارای ثبت جهانی استان از یک اثر به سه اثر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اعلام کرد: پنجم و ششم آبان ماه ارزیابانی از کشور هلند و مصر به خراشاد سفر خواهند کرد و مراحل نهایی جهانی شدن این روستا انجام خواهد شد.

رمضانی از افزایش 38 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز یک تور گردشگری از کشور آلمان و بلژیک در استان حضور دارند.

موضوعات :
در همین رابطه