رادیو مجازی اتاق ایران - 27 مرداد 1403

جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرا، ساعت 13 امروز

روحانی برای دفاع از چهره‌های جدید کابینه به مجلس می‌رود

بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از ساعت 13 امروز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد. قرار است در این جلسه که پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 18 ادامه پیدا کند، حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز حاضر شود و سخنرانی کند.

05 آبان 1397
کد خبر : 16017
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از ساعت 13 امروز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد. قرار است در این جلسه که پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 18 ادامه پیدا کند، حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز حاضر شود و سخنرانی کند.

عکس: خانه ملت

جلسه علنی مجلس برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از ساعت 13 برگزار می‌شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در هفته گذشته، با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد اسلامی، رضا رحمانی و محمد شریعتمداری را به ترتیب برای وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

پیرو این اقدام، مجلس برای بررسی رأی اعتماد به این افراد برنامه‌ریزی کرد و مقرر شد جلسه امروز مجلس به این امر اختصاص یابد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس، به تسنیم گفت: امروز، رئیس‌جمهور نیز برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در جلسه علنی مجلس حاضر خواهد شد.

همچنین احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره روند برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت گفت: ظهر امروز (شنبه 5 آبان‌ماه) جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، آغاز می‌شود و نوبت اول بررسی صلاحیت وزرا از ساعت 13 تا 18 ادامه می‌یابد.

جلسه فراکسیون امید برای تصمیم‌گیری درباره رأی اعتماد به وزرا

فراکسیون امید مجلس ساعت 10 تا 11 و نیم امروز برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص رأی به 4 وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های کار، راه، اقتصاد و صنعت تصمیم‌گیری می‌کند. این خبر را سیده فاطمه ذوالقدر، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد و گفت: پیش‌ازاین شورای مرکزی فراکسیون کمیته‌هایی را مأمور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کرده بود که در جلسه امروز گزارش این کمیته‌ها درباره وزرای پیشنهادی به فراکسیون ارائه و تصمیم‌گیری نهایی درباره رأی به این وزرا انجام می‌شود.

نظر فراکسیون نمایندگان ولایی در مورد وزرا تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره نظر نهایی این فراکسیون درباره نظر این فراکسیون در خصوص 4 وزیر پیشنهادی گفت: ساعت 10:30 صبح امروز جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار و آخرین جمع‌بندی درباره این موضوع انجام می‌شود.

محمد وحدتی، عضو فراکسیون مستقلان نیز اعلام کرد که جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار و آخرین جمع‌بندی درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اعلام می‌شود.

در همین رابطه